Päevatoimetaja:
Sander Silm

Autoremondifirma peab kliendile tasuma kopsaka summa (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: Panther Media/Scanpix

HDI Motors OÜ peab kliendile tagastama 216,90 eurot, kuna klient ei jäänud rahule mootori paigaldamisega ja ühtlasi ei saavutanud pooled arve tasumise osas kokkulepet.

Kliendi mure

Klient pöördus kaupleja HDI Motors OÜ poole, kuna tema autol vilkus punane õlituli. Pärast ülevaatust teatas firma kliendile, et mootor on nii läbi, et mõttekam on mootor lausa välja vahetada. Seega ostis autoomanik garantiiga mootori Autotarvete OÜlt ning viis selle kauplejale, kes teavitas, et saadetud mootor on vigane ja seetõttu neil ei õnnestu seda käivitada.

Klient leppis kauplejaga ja Autotarvete OÜga kokku, et mootor läheb ekspertiisi ning ekspertiisi teostab Autotarvete OÜ, kuna ettevõte on spetsialiseerunud Saabide remondile. Autotarvete OÜ lubas saata Tallinnast treileri Tartusse autole järgi, kuid kui treiler oli kohal autot peale võtmas, keeldus kaupleja autot kätte andmast enne, kui paigaldusarve on täielikult tasutud ning treiler sõitis tühjalt Tallinnasse tagasi.

Seepeale tasus autoomanik arve ning toimetas ise auto Tallinnasse. Ekspertiis viga ei tuvastanud, kuna mootor käivitus, kuid klient leidis, et tegemist on ebapädeva paigaldustööga ning seetõttu soovis paigalduse arve osalist kompenseerimist ja Autotarvete OÜ poolt tehtud tööde täielikku kompenseerimist.

Komisjoni otsus

Tarbijavaidluste komisjoni hinnangul võttis kaupleja töövõtulepingu kohaselt kohustuse vahetada sõiduki mootor. Kaupleja paigaldas mootori ja õlifiltri ning lisas õli, kuid ei suutnud mootorit käivitada. Komisjoni hinnangul oli tegemist vajalike töödega, kuigi lõppfaasis jäi lepingu tulemus saavutamata, kuna kaupleja ei suutnud sõidukit käivitada.

Komisjoni leidis, et sõiduki transportimine Tallinnasse oli põhjendatud ning kaupleja vaegtööde parandamine Autotarvete OÜ poolt. Komisjoni hinnangul on tegemist lepingutingimustele mittevastavusega, mille eest kaupleja vastutab. Seetõttu leiab komisjon, et HDI Motors OÜ peab tarbijale hüvitama 216.90 eurot.

Kui alguses väitis uudis, et Autotarvete OÜ peab kliendile tasuma kopsaka summa, siis uudist korrigeeriti hommikul kell 09.30 ja parandati, et kliendile peab kahju hüvitama HDI Motors OÜ.

Tagasi üles