Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ametlik esindaja: Eesti ei ole Apple’i maa (12)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Telefon iPhone 7. Pilt on illustratiivne.
Telefon iPhone 7. Pilt on illustratiivne. Foto: theweek.co.uk

Nüüdseks aasta jagu Apple’i Eesti ametlikuks esindajaks olnud Elisa leiab, et müüginäitajate järgi otsustades ei ole Eesti seda kaubamärki eriti omaks võtnud, kuid oma austajaskond on sellel olemas.

Keskmiselt jääb Apple’i nutitelefonide osakaal müügist 11–12  protsendi kanti. Kuna tegemist on kallite seadmetega, siis käibest on see osakaal kaks korda suurem, ütles Elisa tooteturunduse juht Mailiis Ploomann.

«Mõnes mõttes võib tunduda see arv väga väike, kuid arvestades seda, et meil on korraga müügil sadu erinevaid mudeleid ning Apple’i valikus on maksimaalset kahe erineva seadmega, siis on see kahtlemata muljetavaldav tulemus. Eesti ei ole küll Apple’i-meelne maa, aga ka siin on sellel brändil oma tugev ja lojaalne austajaskond,» sõnas Ploomann.

Millised need austajad on? Apple’i seadmeid armastavad Ploomanni sõnul kliendid, kes väärtustavad puhast ja läbimõeldud disaini, laitmatut koostekvaliteeti ning mugavat kasutust.

«Veidi lihtsustatult võib öelda, et need on seadmed, mida saab kasutada midagi mõtlemata  – kõik lihtsalt toimib!» seletas Ploomann.

Apple’i nutitelefon sobib tema hinnangul inimestele, kes ei taha raisata aega liigsele seadistamisele ja katsetamisele ning kes hindavad eelkõige töökindlust. Eelkõige neile, kes ei soovigi tehnoloogialt muud, kui et see toimiks nii, nagu tootja on ette näinud.

Omaette sihtrühm on veel ka põhimõttelised Apple’i ökosüsteemi kasutajad, kelle hulka kuuluvad terved pered, kelle kõik multimeedia seadmed kogu majapidamises ongi Apple’i toodang.

«Põhjused on sarnased eespool nimetatutega, kuid neile on järgmise Apple’i seadme lisandumine lihtsalt niivõrd loogiline, et ühelgi teisel tootjal ei ole mingitki lootust jalga ukse vahele saada,» sõnas Ploomann.

Tagasi üles