Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kadri Simson: üha kasvav kütuseaktsiis pakub rõõmu vaid Rõivasele ja Lätile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Birgit Podelsky
Copy
Kadri Simson
Kadri Simson Foto: Erik Prozes

Riigikogu Keskerakonna fraktsioon edastas täna peaminister Taavi Rõivasele arupärimise, millega soovitakse juhtida valitsusjuhi tähelepanu suurele küttehinna erinevusele Eesti ja Läti tanklates.

Fraktsiooni esimehe Kadri Simsoni sõnul on viimaste andmete valguses näha, et valitsuse mullusuvine otsus kasvatada kütuseaktsiisi, võib osutuda väga lühinägelikuks sammuks, mis toob kokkuvõttes riigile vaid kahju.

«Valitsuse eesmärk kütuseaktsiisi kasvatamisel oli selge – sellega sooviti suurendada riigieelarvesse laekuvaid vahendeid. Paraku näitavad viimased numbrid, et nende soovunelm ei pruugi täituda,» ütles Simson pressiteate vahendusel. 

Ta lisas, et aasta esimeses kvartalis talitasid inimesed võrdlemisi ootuspäraselt. Kuid madalama aktsiisiga hindade juures osteti enne aktsiisitõusu kõik laovarud täis ja selle tulemusena vähenes aga aktsiisilaekumine kvartali viimastel kuudel. Simson tõi võrdluseks märtsis laekunud diislikütuseaktsiisi, mis oli vaid 6,6 miljonit eurot, kuid aasta varem oli sama näitaja peaaegu 20 miljonit eurot. Ning aprillis laekus Simsoni sõnul diislikütuseaktsiisi 13,5 miljonit eurot, mis oli üle 7 miljoni euro vähem kui aasta varem samal perioodil.

«Kui selline trend jätkub, siis peab valitsus nentima, et kõrgendatud aktsiisimääraga ei halvendatud mitte ainult Eesti inimeste rahakoti seisukorda, vaid tulistati ka riigile jalga,» selgitas arupärimise üle andnud Kadri Simson.

Simson jätkas: «TNS Emori tehtud uuring näitas, et koguni 49 protsenti Eesti transpordiettevõtetest on aktsiisitõusu tõttu läinud kütust tankima madalamate aktsiisimaksu määradega riikidesse nagu Läti, Leedu ja Poola. Oleks huvitav kuulda peaministri selgitusi küsimusele, miks peaksid transpordiettevõtted tankima oma sõidukeid Eestis, kui diislikütuse hinnavahe on täna üle 15 eurosenti liitri kohta Läti kasuks? Neil ei ole võimalik püsida selliste näitajate juures konkurentsivõimelised.»

«Keskerakond on andnud menetlusse seadusmuudatuse, mis tühistaks järgnevateks aastateks planeeritud kütuseaktsiisi tõusud. Suvel näeme, milline on  kütuseaktsiisi laekumine olnud teises kvartalis. Eks paistab, kas järjekordne kehv laekumine annab valitsusele tõuke midagi muuta või jätkatakse kindlal kursil kuni suursuguse lõpuni,» võttis Simson teema kokku.

Tagasi üles