Mullu novembris ostis klient kauplusest Tamaris saapad, mille hinnaks oli 95,96 eurot. Paari kuu pärast tulid saabastel mõlemad tallad lahti, kuid kaupleja tootmisviga ei tunnistanud.
Tuntud jalatsifirma saapad lagunesid paari kuuga
Selle aasta jaanuaris ja märtsis pöördus klient kaupluse Tamaris poole, kuna tema ostetud saabastel tulid mõlemad tallad lahti. Esimesel pöördumisel saapaid parandati, kuigi kaupleja ei leidnud, et tegemist oli tootmisveaga.
Ostja ei olnud rahul saabaste remondiga ning taotles seejärel ostuhinna tagastamist. Kaupleja ei nõustunud tagastama ostuhinda, kuna leidis, et tegemist ei ole tootmisveaga.
Klient pöördus seepeale ekspertiisibüroosse. Spetsialist leidis, et jalatsite parandus oli teostatud ebakvaliteetselt ning parandus ei õnnestunud, seega esines jalatsitel tootmisdefekt. Pärast seda esitas klient avalduse tarbijavaidluste komisjonile, milles taotles ostuhinna tagastamist ning tekkinud kahju hüvitamist.
Kaupleja hinnang
Kaupleja selgitas kliendile, et tegemist ei ole tootmisdefektiga ja ühtlasi leidis, et nõue on põhjendamatu. Ostjale oli kaasa antud juhised jalatsite hooldamiseks, kus seisis, et nahkjalats vajab pidevat hooldamist ja tegemist ei ole kummisaapaga. Esimesel pöördumisel tuldi kliendile vastu ning remonditi jalatsid kvaliteetselt ja vastavalt tehnoloogiale. Teisel pöördumisel kahjustusi ei tuvastatud.
Tarbijavaidluste komisjon on seisukohal, et kliendile müüdud saapad ei vastanud teatud tingimustele. Samuti leidis komisjon, et kaupleja poolt teostatud saabaste remont ei andnud tulemusi. Seaduse kohaselt on tegemist müügilepingu olulise rikkumisega, millest tulenevalt on kliendil õigus lepingust taganeda.
Balti Äri OÜ peab tagastama kliendile ostuhinna summas 95,96 eurot ja hüvitama tekkinud kahju 29,70 eurot.