Erakonnad raputavad kui varrukast lennukaid tegevusi valijate tähelepanu äratamiseks. Täna selgus, et Reformierakonna valimisloosung «võid kindel olla» on inspireerinud noori keskerakondlasi lendlehtede kampaaniaks.
Kesknoorte lendlehekampaania kirjutab ümber Reformi loosungit
Tanklate, kaubanduskeskuste, kõrgkoolide, töötukassa juures ja mujal rahvarohketes kohtades jagatavad lendlehed manitsevad inimesi mõtlema, milles ikkagi võib Reformierakonna juures kindel olla.
Kesknoorte juhtfiguur Raivo Tammus selgitab: «Kui keegi ütleb, et täna on Eestis kõik korras ning Reformierakonna valitsus on teinud kõik õigesti, siis see inimene kas valetab või on pime.»
Lendlehtedel omistatakse peaminister ja reformierakonna esimehele Andrus Ansipile teiste seas järgnev lause «Võid kindel olla, et kolmekordistame kütuseaktsiisi ja lisame seda ohtralt ka elektrile».
Samuti: «Õppelaenu hüvitist ei taasta me kunagi – võid kindel olla!» ja «Võid kindel olla, et tõstame pensioniea 90. eluaastani». Lausetele on lisatud on teemakohased valitud faktid (vaata pilte fotoaknas).
Tallinna Ülikooli reklaamiõppejõud Tiina Hiob ütleb lendlehti kommenteerides, et Keskerakond sellise kampaaniavõttega ei üllata, kuna jätkab nii juba oma väljakujunenud stiili.
«Antud juhul on näha Reformierakonna seekordse slogani ümbermõtestamist, jätkatakse Ansipi demoniseerimist, esitatakse emotsionaalseid väiteid, milledest vaid mõned omavad reaalset alust ning kajastavad suhet viimaste aastate erakorraliste majandusoludega,» märgib Hiob ja lisab: «Samas on ka need esitatud kontekstivabalt ning äärmiselt lihtsustatult.»
Hiobi sõnul on ülelihtsustamine (i. k oversimplification) üks reklaamile omane võte ning mitte tingimata ning alati pole see kurjast. «Küll aga võiks poliitikud endalt küsida, kas reklaamile omased võtted on asjakohased igat sõnumit edastama,» märgib reklaamiekspert.
Hiob leiab, et oleks väga kahetsusväärne, kui nendel valimistel ahvatletakse inimesi valikuid langetama primitiivsel liinil Savisaar versus Ansip.
«Paistab, et Keskerakond sellist lihtsustust pahaks ei pea ning leitakse, et ka sellise banaalse valiku alusel saab kokku panna komplekti riigikogulasi, kes Eesti elu parimal võimalikul moel edendada suudavad,» kommenteeris Hiob kõnealust lendlehekampaaniat.
Veel märkis Hiob, et kuna kesknoorte pressiteatest ei selgu, kes on lendlehtede tellija, ei saa üheselt hinnata kampaania vastavust Eestis kehtiva reklaamiseadusega.