Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Starbucks lasi uuel logol näkineiu vabaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Maailma suurima kohvikuketi Starbucks juht Howard Schultz. Pildil maitseb ta kohvi tänavu 15. aprillil Hong-Kongi esimese kohvipoe avamise 10. aastapäeval.
Maailma suurima kohvikuketi Starbucks juht Howard Schultz. Pildil maitseb ta kohvi tänavu 15. aprillil Hong-Kongi esimese kohvipoe avamise 10. aastapäeval. Foto: SCANPIX

Näkineiul, kes on olnud maailmakuulsa kohvikuteketi logol alates selle loomisest 40 aastat tagasi, tuleb edaspidi hakkama saada ilma päästerõngana tundunud tekstita «Starbucks. Coffee», mis ümbritses senist logo.

USAs Seattle`is loodud ettevõte võttis logomuutuse ette selleks, et toetada oma teenuse sortimenti lisaks kohvi pakkumisele, kirjutab Marketingweek.

Starbucksi juht  Howard Schultz ütles, et uus logo on tuleviku äri silmas pidades sobivam. Samas väljendab logo endiselt ettevõtte pärandit.

«Lubasime näkineiul ringist välja tulla,» kasutab Schultz kujundlikku kõneviisi ja lisab: «Ma arvan, et see annab meile vabaduse ja paindlikkuse mõtelda kohvist kaugemale.»

Starbucks, millel on täna kohvikuid 55 maailma riigis, on juba täna menüüsse võtnud lisaks rikkalikule kohvivalikule ka oma kaubamärgiga müüdava tee ja suupisted. Ka on ettevõte oma nime all lasknud välja mõned plaadid, kus esinevad Paul McCartney and Bob Dylan.

Teenuse ja toote mitmekesistamine on aidanud Starbucksil masule vastu pidada. Mullu kolmandas kvartalis suutis ettevõte suurendada müügitulu 17 protsenti võrreldes 2009. aasta sama perioodiga. Samal perioodil kasvas ettevõte kasum koguni 86 protsenti, kirjutab Marketingweek.

Samasuguse otsuse logolt tekst kaotada on teinud varem Nike ja Apple.

Starbucks on andnud suuresti tööd ka brändiuurijatele. Näiteks raamatus «The Hero and the Outlow» (e. k «Kangelane ja lindprii», Fontes 2002, autorid Margaret Mark, Carol S. Pearson) illustreerib Starbucks niinimetatud «avastaja» psühholoogilist arhetüüpi.

Selle arhetüübi liikumapanev jõud inimesele on soov maailmas reisides ja seigeldes end tundma õppida ja kogeda suuremat eneseteostust ning tõesemat elu, jäädes samal ajal truuks oma hingele ja olles ambitsioonikas.

Raamat kirjeldab, kuidas nimi «Starbuck» on võetud seiklusraamatust «Moby Dick», kus sellenimeline tüürimees püüab vaigistada tavalise kaubalaeva kapteni maniakaalset kihku tappa vaal.

Tänapäeval edendab Starbucks loodud kontekstis loodusearmastust ja vastutustunnet tarbija ees. Tänu rikkalikule siirupi-, piima- ja kohvisortide valikule võimaldab kohvi tellimine väljendada kliendil oma isiksust ja saada kogemuse, et tegu on kõrgeklassilise kohvikuga.

«Mehelikku nime Starbucks täiendab logol kujutatud pikajuukseline merejumalanna ja tulemuseks on üsnagi androgüünne mulje, mis meenutab tänapäeva teismelisi. Roheline värv rõhutab loodussõbralikku kujunditarvitust ning Starbucksi sisekujundus oma metalltorude ja puidu kombinatsiooniga meenutab vägagi purjelaeva.

Starbucks pakub oma kohvikutes kõrgekvaliteedilist kohvi kõigile rahutu hingega inimestele, kes otsivad hubast kohta, kus oleks võimalik kiiresti ja mugavalt jalgu puhata, soovi korral lobiseda või juua lihtsalt tassike kohvi enne teeleminekut,» seisab raamatus.

Ka vastab raamat küsimusele, kuidas on Starbucksil õnnestunud panna inimesi tassi kohvi eest maksma enam kui kaks USA dollarit. Põhjuseks sedasama Avastaja arhetüüpi kõnetav teenus – mis kajastub tootes, pakendis, kohvikutes, logol ja tellimuse esitamise kogemuses.

Tagasi üles