Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Riik majandab siseriiklikel lendudel säästu piiril

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jetstream on kahe turbopropellermootoriga lennuk, mis konstrueeriti Ameerika Ühendriikide kohalike lennuliinide jaoks.
Jetstream on kahe turbopropellermootoriga lennuk, mis konstrueeriti Ameerika Ühendriikide kohalike lennuliinide jaoks. Foto: Wikipedia.org

Majandusministeeriumi otsus valida järgmiseks kolmeks aastaks mandri ja saarte vahelisi lendusid teenindama Leedu lennuettevõte Transaviabaltika tekitab mitu küsimust, millest peamine on ehk, kui palju arvestab valitud lahendus saareelanike ja ettevõtjate tegelike vajadustega.

«Kui nende 19-kohalise lennuki puhul maksab riik ühe inimese üleveoks Saaremaalt Tallinna 52 eurot, siis meil oleks see 33-kohalise lennuki puhul olnud 31 eurot,» rääkis Jaanus Ojamets eestimaisest lennuettevõttest Airest, kellele see hange edukalt ei lõppenud. Nimelt hakkab mõne nädala jooksul Tallinna ja saarte vahel lendama Leedu päritolu Transaviabaltika 19-kohaliste Jetstreamide ja Let L-410-tega.

Kui Leedu lennuettevõte võitis hanke tingimustega, mille järgi Eesti riik doteerib ühte reisi Tallinna-Kuressaare-Tallinna lennuliinil 1980 euroga ning Tallinna-Kärdla-Tallinna liinil 1520 euroga, siis Ojametsa sõnul oli vähemalt Kuressaare liini puhul nende pakkumine doteeritavale summale väga lähedal. «Meil oli 33-kohalise lennukiga edasi-tagasi reisi hind 2057 eurot,» rääkis Airesti juht.

Tagasi üles