Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Vaata, milliseid kaupu tellivad Eesti elanikud netist kõige enam

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Veebis poodlemine on populaarne just naiste seas.
Veebis poodlemine on populaarne just naiste seas. Foto: Stanislav Moshkov/Õhtuleht/Scanpix

Kodus mugavalt arvuti taga veebiostude tegemine kogub eestimaalaste seas aina enam populaarsust, sealjuures tellitakse palju naisteriideid, jalanõusid ja kosmeetikat.

Kahe aastaga on internetiostjaskond jõudsalt kasvanud – kui 2014. aastal tegi internetist oste 49 protsenti Eesti elanikest, siis tänavu on see tõusnud 62 protsendini, mis tähendab, et internetiostjaid on ligi 130 000 inimese võrra rohkem, selgus Emori uuringust.

Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul on oluliselt lisandunud sagedasi internetiostjaid, kes teevad oste vähemalt korra kuus. Võrreldes 2014. aastaga on nende kasv olnud 14 protsendilt 23-le. Kõige rohkem teevad internetist oste alla 34-aastased, eestlased ja kõrgema sissetulekuga elanikud.

«Jõudsalt on kasvanud e-poodidest naisteriiete tellimine, millel on ka kõige laiem internetiostjaskond. Rõivaid ja jalatseid eelistatakse osta peamiselt Aliexpressist ja SportsDirectist, parfümeeria- ning kosmeetikatooteid ostetakse põhiliselt kodumaistest e-poodidest, eelistatuim on MyLook,» kirjeldas Jõgi.

Suuri kasvunumbreid näitavad aga sisustuskaubad, mööbel, kodu- ja köögitarbed ning ravimid ja toidukaubad, mille netitellijate arv oli 2014. aastal veel vähene. Jõgi väitel on nende kaupade ostjaskond kahe aastaga peaaegu kolmekordistunud, kuid jääb siiski veel alla 10 protsendi.

Uuringu käigus küsitleti 1864 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuring viidi läbi aprillis kombineeritud meetodil personaal- ja veebiintervjuudena.

Tagasi üles