Küll aga arutavad rahandusministeerium ja justiitsministeerium hetkel veel seda, kuidas lahendada täitemenetlusega seotud olukordi. «Teatavasti on praegu täitemenetluse seadustikus selline säte olemas, et kui pangal on täitmiseks täiteleht konkreetse isiku vastu, siis ta ei pea sellele inimesele teist kontot avama,» selgitas rahandusministeeriumi peaspetsialist Kadri Siibak.
Ka lihtsustuvad peagi need protseduurid, mis on seotud pangavahetusega ehk olukord, mis sarnaneb sellele, kui inimene viib oma mobiilinumbri ühe operaatori alt teise alla. «Kui inimene on panga välja valinud, siis uus pank korraldab kõik selle, et sinna jõuaks kõik kontoga seotud info, sealhulgas otse- ja püsikorraldustega seotud info,» rääkis Thomas Auväärt. Siiski on erinevusi selles osas, kus telefonioperaatori vahetuse korral jääb inimesel alles tema endine number, kuid pangavahetuse korral muutub ka arvelduskonto number.
Iseenesest on selline kontovahetuse teenus praktikas juba täna olemas, näiteks arveldusteenuste üleviimise teenusega nime all, kuid seda reguleeriv seadusandlus puudub, kuna tegemist ei ole inimeste hulgas väga populaarse teenusega. «Praegu asi praktikas toimib pankade omavaheliste kokkulepete teel, mis on pangaliidus sõlmitud ja mille aluseks on olnud omaaegne Euroopa Komisjoni soovitus,» ütles ministeeriumi peaspetsialist Kadri Siibak.
Ka on Euroopa Komisjoni senine analüüs näidanud, et ainult ühel viiendikul juhtudest on andmete ülekanne sellise pangavahetuse puhul edukas, kuna selle nõude täitmine on seni olnud vabatahtlik. «Miks aga selline üleviimine on vajalik - ma võin ühe pangas olla seotud laenu või muude kohustustega, kuid kui ma oma igapäevaseid arveldusi saan mujal soodsamalt teha, siis ma ei ole sunnitud jääma selle panga juurde,» selgitas ministeeriumi peaspetsialist Kristiina Kaljurand. Pangavahetusega seotud teenustasu jääb aga iga panga enda otsustada, kuigi peab jääma võrreldes teiste teenustega mõistlikesse raamidesse.