Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Hindade ümardamine tõstab bussisõidu hinda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Talvetingimustes on bussisõit keeruline.
Talvetingimustes on bussisõit keeruline. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Paljud kodumaised bussifirmad kavatsevad 15. jaanuarist, kui kaob kroonide ja eurode paralleelkäive, eurohindu ümardada, mis toob bussifirma Mulgi Reisid juhi Madis Lepa sõnul hinnatõusu, kuid muudab arveldamise samas lihtsamaks.

Tänaseks on hindade ümardamise plaanist teatanud nii Sebe, Taisto kui ka Mulgi reisid ning sama plaan on paljudel teistelgi firmadel.

Sebe kaugbussiliinidel kavatsetakse piletihinnad ümardada matemaatikareeglite järgi 10 eurosendi täpsusega. Sebe turundusjuht Berit Osula ütles Postimees.ee’le, et samasugune süsteem on kasutusel teistes eurotsooniriikide ühistranspordis, sest ühistranspordis peab piletimüük toimima lühikese aja jooksul, et buss peaks kinni sõiduplaanist ning reisijad jõuaksid lubatud ajaks sihtkohta.

Hinnatõusust on juba teatanud ka Taisto, kes kavatseb nö kiirema ja lihtsama arvelduse huvides 15. jaanuarist kasutama hakata hindu, mis oleks 0,50 euro täpsusega. Taisto väitel muutuvad piletid nii soodsamaks kui ka kallimaks ja reeglina jääb muudatus 2,82 krooni piiridesse.

Bussifirma Mulgi reisid juht Madis Lepp nentis Postimees.ee’le, et ka nemad viivad hinnamuudatuse läbi 15. jaanuaril ja hinnad on edaspidi kas täiseurodes või 50 ja 10 sendistes suurustes. Lepa sõnul mõned hinnad küll ka langevad, kuid põhimõtteliselt on tegemist hinnatõusuga.

Lepp lisas, et pole mõtet rääkida nö ausa hinna kokkuleppest ja sellest, et euro hindu ei tõsta, sest see pole lihtsalt aus jutt.

«Olgem ausad – euro tõstab hinda ja see kampaania pole väga ilus või aus,» nentis ta.

Samas rõhutas Lepp, et hinnatõusu tingis pigem kerkinud kütuse hind.

«Kütuse hinnad on tõusnud ja see on transpordiettevõttele liiga suur tõus,» nentis Lepp.

Lepa sõnul polnud hinna muutmist aus teha 1. jaanuarist, sest see tekitanuks liiga palju segadust. Ka Sebe turundusjuht Berit Osula nentis, et paralleelkäive ning keeruline sendimajandus on piletimüüki aeglustanud.

Osula tõstis esile, et mõni reisija on tulnud bussi ka 100-eurosega, seega pole probleemiks ainuüksi väikeste eurosentide lugemine, vaid ka suurte kupüüridega arveldamine.

«Bussijuhid rõõmustavad, sest peatselt saab kahes vääringus maksmine läbi ja piletimüük muutub jälle lihtsamaks ning kiiremaks,» nentis Osula.

Tagasi üles