Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tee-ehitus säästab liiklejatele 8,5 miljonit eurot aastas (7)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Pm

Tallinna-Tartu maantee uut trassi on projekteeritud juba 1937. aastast alates, sest praegune teeb nii mitmeski kohas sisse suure kaare, mis aja-, kütuse- ning autoremondikuludena läheb igal aastal eestlastele maksma miljoneid eurosid. Aprilli lõpus kinnitas valitsus aastateks 2017–2020 eelarvestrateegia, mille kohaselt ehitatakse 2018. aastast alates Tallinna-Tartu maantee Kose-Mäo lõik neljarajaliseks uue marsruudi alusel. See lühendab Eesti kahe suurema linna vahelist maad autoteel umbes viie kilomeetri jagu, spetsialistide hinnangul on ajavõit 10–15 minutit.

1930. aastate lõpus nähti ette, et maantee võiks kulgeda isegi Paidest lõuna poolt, et säästa kilomeetreid ka Paidest Pärnu poole viivalt maanteelt. Kuna Paidest põhja poole jääv Mäo teelõik ehitati neljarajaliseks juba mõned aastad tagasi, pole seda plaani võimalik enam ellu viia, kuid teed mitme kilomeetri võrra lühenda saab küll, sest enne Paidet kulgebki maantee üsna sinka-vonka.

Tagasi üles