Poola laevatehasega lepingu sõlmimise ajal oli Tallinna Sadama nõukogu eesotsas reformierakondlane Remo Holsmer, kes sõnab täna, et ei tema ega ükski teine nõukogu liige ei osalenud lepingu läbirääkimistel. Seda tegi tema sõnul siiski ettevõtte juhatus ehk tänaseks kuriteokahtlustuse saanud Ain Kaljurand ja Allan Kiil.
Sadama nõukogu tööd juhtinud Holsmer: laevalepingu sisu eest vastutab juhatus (7)
Holsmer selgitas Postimehele, et tollal, kui lepingu sõlmimine päevakorras oli, andis sadama nõukogu juhatusele volitused läbirääkimiste pidamiseks ja ehituslepingute sõlmimiseks laevaehitajatega. Juhatus kaasas lepingu ettevalmistamiseks ka õigusnõustaja.
«Iga lepingupunkti saamislugu saavad kõige paremini kommenteerida läbirääkimistel osalenud inimesed. Lepingu sisu ja selles tehtud võimalike kompromisside osas vastutab ettevõtte juhatus. Nõukogu liikmed ega ka nõukogu esimees ei osalenud läbirääkimistel, see oleks olnud kaunis ebatavaline praktika,» selgitas Holsmer.
Toonane Tallinna Sadama juhatuse eksjuht Allan Kiil kinnitas täna, et lepingus sätestati trahvivabaks perioodiks 30 päeva. Postimehe küsimusele, kui suured trahvid rakenduksid peale 30. päeva, Holsmer ei vastanud.
«Lepingu sisuliste detailide nagu trahvi suurus vms osas ei ole mul võimalik informatsiooni ega kommentaare jagada,» põhjendas ta.
Holsmeri sõnul ei ole tal põhjust kahelda, et läbirääkimisi alustades olid mõlemal osapoolel ehk nii Tallinna Sadamal kui laevade ehitajal soov lepingut täita. «Sadamat pitsitas ajasurve laevade valmimise osas ja ega ükski laevaehitaja ei taha endale renomeed, kus nad ei suuda püsida tähtajas ja lepingust tulenevaid kohustusi täita,» leidis ta.
Holsmer nentis, et asjaolu, et Tallinna Sadama endistele juhatuse liikmetele on vahepeal kahtlustus esitatud, on äärmiselt ebameeldiv ja kahetsusväärne. «Nõukogu liikmetel altkäemaksu küsimist kui peitkuritegu on pea et võimatu avastada, seda kinnitas nõukogule ka kaitsepolitseiamet,» lisas ta.
«Kogu protsessis on olnud äärmiselt palju ettenägematuid sündmusi. Olulisim on hetkel see, et Tallinna Sadama juhtkonnal on plaan olemas, kuidas tagada praamiliiklus mandri ja saarte vahel, kui mõne uue praami valmimine peaks hilinema,» sõnas Holsmer.