Otseülekanne: Riigikogu korraldab seminari transpordi tulevikust

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Erik Peinar, riigikogu kantselei

Euroopa Liidu asjade komisjoni (ELAK) eestvedamisel toimub neljapäeval Riigikogu konverentsisaalis seminar «Innovatsioon transpordilahendustes: jagamismajandusest isejuhtivate autodeni», kus avakõne peab Euroopa Komisjoni siseturu volinik Elżbieta Bieńkowska.  

Euroopa Liidu asjade komisjoni esimehe Kalle Pallingu sõnul peitub innovaatiliste transpordilahenduste, nagu sõidujagamine või isejuhtivad autod, kasutuselevõtus suur keskkonnahoiu ja Euroopa Liidu kliimapoliitika eesmärkide täitmise potentsiaal. «Oluline roll on siin tehnoloogial, mis aitab majandusel muutuda targemaks ja paindlikumaks,» lisas ta.

«Inimeselt inimesele majandus sisaldab endas ressursisäästu transpordis nii energia kokkuhoidu kui ka seniste kasutamata ressursside käiku laskmise näol,»ütles Palling.

Ressursisääst on aktuaalne teema tulenevalt Euroopa Liidu kliimapoliitika eesmärkidest. Nimelt on Euroopa Liidul soov vähendada aastaks 2050 kasvuhoonegaaside heidet 80–95 protsenti võrreldes aastaga 1990.

Esimeses paneelis otsivad keskkonnaministeeriumi asekantsler Meelis Münt, Tallinna Tehnikaülikooli transpordi ja logistikaga tegelev professor Dago Antovja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi arengu ja investeeringute osakonna juhataja asetäitjat Indrek Gailan vastust küsimusele, milline on transpordisektori roll Euroopa Liidu kliimapoliitikas ja kuidas vähendada selle sektori energiasõltuvust ning keskkonnamõju?

Jagamismajanduse kogemustest räägib teises paneelis Taxify esindaja Markus Villig. Innovaatilistest ideedest räägivad isejuhtivate autode mõtteviisi kandjaMarten Kaevats, Starship Technologies ärijuht Allan Martinson ning Wisemilei asutaja Arti Kütt.

Seminar Riigikogu konverentsisaalis kestab kella 12 – 16.15.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles