Ideaalses maailmas on töötaja kohusetundlik, aga päriselus see alati ei lähe nii. Tööintervjuu ajal nii paljulubavana tundunud inimene võib osutuda hoopis millekski muuks.
Kuidas toime tulla laiskade töötajatega?
Laisk töötaja võib olla täiesti kohutav, kirjutab Entrepreneur. Seega, kuidas neid ära tunda ja mida teha?
1. Haihtuja
Ta kaob ilma selgituseta. See võib olla kahetunnine lõuna või väga pikad puhkepausid. Võib-olla ta jääb haigeks, kui on lähenemas tähtsa projekti tähtaeg. Haihtuja veab sind alt ning jätab töö teiste õlgadele.
Kuidas temaga käituda: Nendega on kõige raskem, kuna enamasti on rikkumised seotud reguleerimata valdkondades. Temaga tuleks paika panna kindel ajaraamistik lõuna- ja puhkepauside jaoks.
2. Ohver
Olemuselt sarnane õppuriga, kellel «koer sõi kodutöö ära.» Neil on hilinemiseks sadu põhjused ja ta teab neid kõiki – purunenud rehv, haige lemmikloom või lapsed. Ta ei pelga ka vabandusi välja mõelda, et töökohustustest pääseda.
Kuidas temaga toime tulla: Pane säärane käitumine kirja iga kord. Esimene või teine vabandus võib olla veenev, aga seitsmenda või kaheksanda puhul ilmneb juba muster. Seejärel on võimalik midagi teha.
3. Edasilükkaja
Me kõik lükkame aeg-ajalt asju edasi, kuid tema on sellest teinud omaette kunstiliigi. Kui sul on projekt, siis tema ootab viimase minutini. Igapäevaseid ülesandeid lükkab ta järgmisele päevale.
Kuidas temaga käituda: Ole tähtaegade seadmisel range. Pea tihedaid kiirkoosolekuid, et neil oleks sund edasiminekuid teha. Võib olla on vajalik suisa igapäevane kontroll.
4. Delegeerija
Tema on huvitav, sest ta kulutab töö vältimisele väga palju energiat. Ta lükkab kogu aeg tööd teiste õlgadele ning võib sellega suruda töömoraali väga madalaks.
Mida teha: Kontrolli tema tegevust regulaarselt ning pea töökoormusel silm peal. Anna ülesanded neile ja ainult neile.
5. Pahandusetegija
Tema mitte ainult ei väldi tööd, vaid ka korraldab töökohal draamat. Tihti võib näha teda kolleegide peale keelt kandmas ning seltskondlikku vestlust arendamas.
Mida teha: Nemad otseselt ei murragi reegleid, ent ometi häirivad töökeskkonda. Nende vastu tuleb olla sõbralik põhimõttel, et «hoia sõbrad lähedal, aga vaenlased lähemal.» Suhtle temaga, et mõista, mis tema mure on. Kui sel pole edu, tasub mõelda selle töötaja vabastamise peale.