Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Kaubanduskeskus kui tänapäeva kirik

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto: graafika: Alari Paluots

Oma endisaegsete eeskujude turgude järgi tegutsevad ka tänapäeva kaubanduskeskused kõik-ühest-kohast-põhimõttel, kuid ostja otsib sealt lisaks põnevust. Osav kaupmees seda ka pakub, juhtides ostlejat poodide labürindis märkamatult edasi liikuma ning aega ja raha kulutama.

Meie ostukäitumine on läbipaistvam kui kunagi varem. Kliendikaardid, andmetöötluse areng ja internetipoed annavad kaupmeestele ostuharjumuste kohta pidevat tagasisidet. Seetõttu suudavad kauplused ostjaid muu hulgas mõjutada oma väljanägemise ja sisuga. Kui varem oli kaubanduskeskuse edukuse näitajaks ennekõike asukoht, siis praegu pigem võimekus tekitada alateadlikke emotsioone ja elamusi.

Rocca al Mare ja Kristiine kaubanduskeskuse tegevjuht Mati Pops nendib, et ostukeskused on nagu turud, mis peavad tulema vastu inimeste vajadusele kiiruse ja mugavuse järele. «Kõik-ühest-kohast-põhimõte ja inimeste koondamine ühe kaubanduspinna alla on olnud äri loomulik areng, sestap peegeldab kauplus hästi ka ühiskonnakorraldust,» lisab ta.

Tagasi üles