Postimehe tarbijatoimetus küsis Uberi ja Taxify juhtidelt kümme küsimust. Uber Estonia tegevjuht Enn Metsar selgitab, miks peavad juhid sõitjaid hindama ja mis ootab ees madala hinde saanud kliente.
Tasub teada: miks Uberi juhid peavad sõitjaid hindama (2)
Miks olete teinud klientide hindamise juhtidele kohustuslikuks?
Tehnoloogia võimaldab nii klientidel kui ka juhtidel anda mugavalt tagasisidet ning selle kaudu tagada teenuse kõrge kvaliteet.
Kui madal peab olema kliendi reiting, et hakkate rakendama sanktsioone?
Uberi partnerid-juhid saavad alati raporteerida probleemsetest sõitjatest ja igale juhtumile lähenetakse konkreetse olukorra valguses. Reisijale antud reiting on lisainfoks ja võimaldab vajadusel suhelda teiste autojuhtidega, kes on reisija suhtes pretensioone esitanud (või madala reitinguga märku andnud. Niisugused juhtumid on haruldased erandid ning nii meie juhid kui ka sõitjad on väga meeldivad inimesed.
Milliseid sanktsioone rakendatakse klientidele, kes on saanud väga madala reitingu?
Nagu öeldud, tegeleme iga üksikjuhtumiga eraldi ning langetame oma otsused selle järgi. Peamine kriteerium on ohutus. Seda nii juhi, sõitja kui ka kaasliiklejate osas. Keskmisest madalam reiting üksinda ei ole põhjus piirata sõitja ligipääsu platvormile.
Kui madal peab olema juhi reiting, et tema suhtes hakatakse rakendama sanktsioone?
Uber jälgib partnerite-juhtide reitingu puhul mitut dimensiooni: juhi üldine reiting, juhi hiljutine reiting varasemaga võrreldes, juhi reiside arv jne. Uber on platvorm, kus juhid saavad sõitjatelt tagasisidet ning saavad sellest lähtuvalt oma teenuse kvaliteeti parandada. Kui juhi reiting on madalam kui soovitud, siis analüüsib Uberi kohalik meeskond koos juhiga probleeme ning püüab leida lahendusi.
Millised on need sanktsioonid?
Partnerid-juhid, kes ei suuda klientide ootustele vastavat teenust pikka aega pakkuda, piiratakse Uberi platvormi kasutamisest.
Kas teie rakenduse abil on võimalik sõidukit õhtul näiteks hommikuks ette tellida?
Uberi eesmärk on pakkuda ühtlaselt kõrge kvaliteediga teenust igal kellaajal ja igal pool Tallinnas. Kindlaks kellaajaks ette tellimise võimalust meil ei ole. Eesmärk on, et Uberi kaudu oleks võimalik auto tellida igal hetkel.
Kui tegu oli töö asjus tehtud sõiduga, siis kuidas on mul võimalik saada tšekki tasutud arve kohta?
Pärast sõidu lõppemist jõuab iga kasutaja postkasti e-kiri koos sõidu trajektoori, hinna arvutuse ja muude andmetega. Praegu saab Eestis kasutada ainult uberPOPi valikut, mis ei ole mõeldud äritooteks. Tulevikus soovime pakkuda Uberi kasutamist ka äriklientidele koos tehnilise lahendusega, mis väljastab partneri-juhi eest reisijale tšeki.
Kui suur peab olema nõudlus, kui rakendub senisest kõrgem sõidutariif, ja kui lai on piirkond, kus see kehtib?
Tipptunni hinnakoefitsient rakendub juhul, kui nõudlus ületab teatud linnaosas pakkumist. Uberi partnerid-juhid näevad juhirakendusest, et teatud linnaosas on kõrgemad hinnad, ja see tagab, et nõudlus ja pakkumine tasakaalustuks.
Kui sageli seda Tallinnas ühe nädala jooksul ette tuleb?
Meie eesmärk on, et nõudlus ja pakkumine oleksid tasakaalus ning üldiselt see meil õnnestub. Nõudlus võib aga ületada pakkumist, kui ühel hetkel tellib autot väga palju inimesi. Näiteks pärast suurt kontserti vms. Seda juhtub harva ja sõitja saab alati paluda rakendusel teada anda, millal pakkumine on taastunud ja hinnad taas madalad.
Kuidas selgitada asjaolu, et märksa kallima sõidualustustasuga (2.50) ja sõidukilomeetrihinnaga (50 senti/km) takso sõiduarve tuli sama suur kui teie rakenduse vahendusel tellitud sõidukil?
Alati kui on küsimusi sõidu hinna või valitud trajektoori kohta, saab meile teada anda ning vaatame üle ja vajadusel korrigeerime. Antud juhtumit on raske hinnata, kui ei tea detaile. Taksol rakendub ajatariif üldjuhul siis, kui kiirus on alla 20 km/h. Seda juhtub enamasti linnaliikluses. Sõidu eeldatava maksumuse saab alati teada, kui sisestada enne tellimist sihtkoht. Rakendus pakub eeldatava sõiduhinna, lõplik hind sõltub liiklustihedusest ja seetõttu ajakulust.