Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Suunad panganduses, mida peaksid teadma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tarbija24
Copy
Artikli foto
Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Uued tehnoloogiad ning digirevolutsioon on oluliselt panganduse valdkonda muutnud, samas ka klientide ootusi tõstnud. Swedbank klienditeenuste divisjoni juht Ulla Ilisson kirjeldab, millised on hetkel olulised märksõnad panganduses.

Kontaktivaba pangakaart ja mobiilne makseterminal

Mobiilne makseterminal käib nutitelefoni või tahvelarvuti külge ning on mõeldud eelkõige neile, kelle tehingute maht pole suur - näiteks laadakaupmehed, juuksurid ja kioskimüüjad. Nõnda saavad nad kaardimakseid vastu võtta kõikjal. Makseterminal ühendub iOS või Androidi operatsioonisüsteemil töötava tahvelarvuti või nutitelefoniga Bluetoothi abil ja kasutab mobiilipanga rakendust.

Kaardiga maksmine käib sarnaselt mistahes teise makseterminaliga: müüja sisestab mobiilirakenduses makse suuruse, klient kinnitab selle pin-koodiga ja makse ongi tehtud. Väiksemate summade puhul saab terminali kasutada viipekaardiga. Viipekaart võimaldab teha makseid ilma kaarti lugejasse asetamata ning üldjuhul ei pea sisse lööma ka PIN-koodi. Kaart tuleb lihtsalt asetada makseterminali lähedusse. Esialgu saab kontaktivabu makseid teha kümne euro piires. Viipekaardi tehnoloogia on lubanud sel aastal käima saada nii Nordea, Swedbank kui ka LHV pank.

Mobiilipanga populaarsus tõuseb, aga kontorid ei kao

Kuigi üha vähem inimesi külastab kontoreid ning pangandus on üha enam kolinud mobiilipanka ja veebi, ei tähenda see kontorite kadumist. Ükski tehnoloogia  ei suuda asendada inimfaktorit. Näiteks enne kodulaenu võtmist eelistab enamik inimesi käia pangakontoris ja suhelda konsultandiga. Sealhulgas ka noored, kes enne esimese eluasemelaenu võtmist peavad oluliseks tulla kontorisse. Küll aga võib pangakontorite kontseptsioon ajapikku muutuda, eesmärgiks on pakkuda veelgi enam võimalusi personaalseteks konsultatsioonideks.

Mugavamad pangateenused

Täna töötab enamik panku igapäevaselt selle kallal, et digiteenused saaksid klientide jaoks harjumuspäraseks ja kliendikogemus muutuks mugavamaks. Eesmärk on muuta kõik, mida kliendid saavad kontorites teha, kättesaadavaks ka internetipangas ning võimalikult palju teenuseid ka mobiilipangas. Hiljuti kiitis valitsus heaks ja saadab Riigikogule eelnõu, mille kohaselt saaksid nii Eesti elanikud kui ka e-residendid pangakonto avada kontorisse minemata.

Tagasi üles