Majandus- ja taristuminister Kristen Michali sõnul on sadama esimene prioriteet tagada uute laevade saabumine, nende kvaliteet vastuvõtmisel ning vajadusel hilinemise korral varulaeva olemasolu; võimalike trahvinõuetega tegeletakse hiljem.
Michal: võimalikud kahjunõuded selguvad hiljem
«Tallinna Sadam ja tema tütarettevõte TS Laevad on meile kinnitanud, et neil on olemas ka varuplaan laeva üleandmise hilinemise puhuks. Suurte protsesside puhul tuleb alati probleeme ette, seda teab algusest peale ka sadama uus juhtkond ning nõukogu ja selles teadmises vaatavad senitehtut üle ning teevad ettevalmistusi, et lepingu täitmine oleks tagatud,» ütles Michal BNSile.
Minister lisas, et motivatsioon on juhtkonnal ja nõukogul kõrge. «Lisaks au küsimusele on see tagatud riigi poolt ka miljonitesse ulatuvate trahvidega,» märkis Michal.
Tallinna Sadamas on Michali sõnul tegemisel ka ministeeriumi tellitud erikontroll. «Siiski varasem õiguslik hinnang näitab, et parandamist vajavaid lepinguid võib olla veel. Kui kogu pilt on ees, saab Tallinna Sadam ise äriühinguna otsustada, kas on alust ja soovi kahjunõudeid esitada,» ütles ta.
«Antud hetkel on sadama esimene prioriteet tagada uute laevade saabumine, nende kvaliteet vastuvõtmisel ning vajadusel varulaeva olemasolu, kui mõni laev peaks hilinema,» ütles minister.
Kuigi TS Laevade juhatuse kinnitusel käib nii Türgi kui Poola laevatehastes ehitus täie hooga, siis üks Poolast tellitud parvlaev hilineb mõned nädalad ning Tallinna Sadama tütarfirma rendib selle katmiseks ajutiselt ühe parvlaeva.