Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

MKMi kantsler: üks parvlaev ei saa tähtajaks valmis (5)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: BNS
Copy
Türgi laevatehases vette lastud parvlaev «Tiiu».
Türgi laevatehases vette lastud parvlaev «Tiiu». Foto: AS Tallinna Sadam

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) kantsler Merike Saks tunnistas Hiiu Lehele, et üks Tallinna Sadama poolt saarte ja mandri vaheliseks liikluseks tellitud parvlaev ei saa tähtajaks valmis.

«Praegu on raske öelda, mis seal tegelikult juhtus, aga see kõik on seotud sellesama [Tallinna sadama juhtide – Hiiu Leht] altkäemaksuskandaaliga. See tähendab, et leping, mis on sõlmitud nii Poolas kui Türgis, on küll ühesugune, aga see ei ole Tallinna Sadamale kasulik ehk siis see leping on palju kasulikum ehitajale,» rääkis Saks, vahendab BNS.

«Minu hinnang on, ja nagu ka ajakirjandusest on saanud lugeda, et seal vahel liikusid mustad rahad, et järelikult osapooled, nii sadam kui Poola ehitaja, ei tundnud muret selle lepingu pärast, sest selle lepingu tagamine oli täidetud teisel viisil. Nüüd kui kaitsepolitsei hea töö tulemusel see teine «viis» lõigati vahelt ära, muutus oluliseks see, mis on kirjas lepingus. Ja see, mis on seal kirjas, ei ole meile kasulik ning kuna poolakatel on ehitusjärjekord väga pikk ja tööd hästi palju, siis lükatakse edasi need tööd, kus neil on seda soodsam teha,» ütles Saks.

Ta tunnistas, et hoobasid neid korrale kutsuda Eesti poolel ei ole, sest leping on väga kehv. «Ka 2006. aasta lepingus on vedajal rohkem õigusi ja riigil rohkem kohustusi. Tallinna sadama sõlmitud lepingutega ei olnud ametnikel mingit pistmist, seal on minu hinnangul süüdi ikkagi need inimesed, kes on praegu kohtu all ja kes peavad vastuseid andma ja oma tegevust selgitama kohtu ees,» rääkis Saks.

Ta lisas, et ei oska 2006. aasta lepingutega seonduvat selgitada, kuna siis ta sellega ei tegelenud. «Aga käesolev leping, mille sõlmisime uue vedajaga nüüd, on riigi jaoks oluliselt parem,» rääkis Saks.

Ta ütles, et kuna Saaremaa Laevakompaniiga tuleb riigil koos toimetada vähemalt 1. oktoobrini, tuleb leida ka viis, kuidas mõistlikult koos töötada. «Olen rääkinud Vjatšeslav Leedoga sellest, et omavahel me ei taha tüli üles võtta, et hoiame oma suhted pragmaatilised – nemad saavad aru, et on probleem, meie saame aru, et on probleem ja me üritame seda lahendada,» ütles Saks.

Tagasi üles