Päevatoimetaja:
Sander Silm

Arvuti ostnud mehel tekkis probleem järelmaksuga (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: Panther Media/Scanpix

Maksim ostis Klick elektroonikapoest järelmaksuga arvuti ja telefoni. Mees on väidetavalt kõik kuud korralikult tasunud, kuid on kimpus võlateatistega.

«Võtsin Klick elektroonikapoest arvuti järelmaksuga (Uno järelmaks). Mure seisneb selles, et arvuti maksetähtaeg sai läbi sellel aastal 15.04 ja mulle saadeti võlateatis märtsi lõpus, mis oli tasuline (5 eurot) ja mille ka ma ära maksin edasiste võlateatiste saamise vältimiseks,» kirjeldas arvuti ostnud Maks.

Ta kinnitas, et kirjutas neile, kuidas nad said võlateatise saata, kui graafikujärgne viimane makse peaks toimuma nädal hiljem, kuid vastust pole siiani saanud. «Sai ka võetud 2014 detsembris telefon samast poest ja sama järelmaksuga (uno järelmaks), mis muutus see aasta 2016 Bigbank järelmaksuks. Telefoni eest pidin maksma 12 kuud ja seega maksin vahepeal mitu kuud korraga, et kiiremini makstud saaks,» kirjeldas mees.

Kui telefoni eest kõik makstud sai, tuli jällegi võlateatis Bigbankilt, et üks kuu on maksmata, kuid meesterahval sai ka see makstud. «Kontrollides panga väljavõttest selgus, et olen maksnud 13 kuud kokku, et siis ühe kuu rohkem. Seejärel võtsin Bigbank’iga ühendust sellel teemal, aga üle makstud kuud tagasi pole saanud ja emailidele ka ei vastata,» sõnas Maks, kes ei tea, mida sellises olukorras edasi teha.

Klicki finantsjuht Kaire Koik sõnas, et kui klient tuleb poodi, siis poe käest saab ta toote ja järelmaksu taotleb ta partnerilt. «See on kolmepoolne tehing, ostu-müügileping ja lisaks finantsteenuseleping. Finantsteenust tehes oleme meie vahendajad, mitte andjad,» selgitas Koik.

Ta märkis, et klient saab toote ja hakkab maksegraafiku alusel graafikujärgseid makseid tasuma. Kuidas klient tasub, kas ta tasub või üldse ei tasu, seda meie ei tea. «Kõik mis puudutab järelmaksu, siis siin meie vastata ei oska. Kui kliendil on toote osas muresid, siis pöördub ta meie poole ja meie tegeleme sellega,» lausus Koik.

Bigbank AS Eesti maajuht Andrus Kuus sõnul  on kahetsusväärne, et inimesel on selline olukord tekkinud.

«Lähtuvalt pangale kehtivast seadusest pangasaladuse osas ei saa me kinnitada, kas meil selline klient oli või mitte ega konkreetset juhtumit kommenteerida. Palume selliste juhtumite puhul klientidel suhelda otse pangaga,» sõnas ta.

Tagasi üles