Samuti jääb taksode teeninduspiirkonna ärakaotamisel Tartu linnavõimule selgusetuks, kes teeb riiklikku järelevalvet juhul, kui näiteks Tartu linnavalitsus on andnud taksoveoloa ja teenindajakaardi, taksoteenust osutatakse aga Tallinnas.
Tartu Linnavalitsus on seisukohal, et juhul, kui soovitakse vastu võtta kokkuleppevedude ja taksoteenuse regulatsioon eelnõus esitatud kujul, tuleks sellest kohaliku omavalitsuse taksoveoteenuse osutamisega seotud ülesanded üldse välja jätta.
«Eelnõu jõustumise järgselt muutub kohalike omavalitsuste poolt nimetatud ülesannete täitmine sisuliselt võimatuks ja mõttetuks. Meie hinnangul on sellises olukorras lubamatu tekitada inimestes põhjendamatuid ootusi, et kohalike omavalitsuste sekkumise tulemusena oleks vastavat valdkonda justkui võimalik korrastada ja kontrollida,» seisab linnavalitsuse arvamuses.
Oma arvamuse esitas eelnõule ka Tallinna linnavalitsus, kuid see sisaldas esialgu vaid teabenõude vormis küsimusi. Küll aga leiab ka neis mõningaid arvamusi sõidujagajate suhtes.
Näiteks leiab Tallinna linnavalitsus, et Taxify ja Uberi kasutatav elektrooniline tellimissüsteem on tegelikult täpne analoog tänasest dispetšerteenuse ärimudelist, kuhu on kaasatud erinevad teenusepakkujad ja kuhu saab tagasisidet anda iga reaalse teenuse osutaja kohta.
Lisaks võib neist küsimustest välja lugeda, et Tallinna hinnangul pole kokkuleppevedudel ja taksovedudel muud sisulist vahet, kui et taksod on kohandatud ühissõidukiks (vastav kindlustus, ülevaatus, tegevusluba, sõiduki märgistamine taksona), et kokkuleppeveo eest tasumine jäetakse seadusega reguleerimata, selle teenuse pakkuja töömaht mõõtmata ning teenuselt riiklikud maksud maksmata.
Tallinn imestab ka, et kokkuleppeveol jäetakse sõidu vahemaa mõõtmine punktist A punkti B seadusega reguleerimata ning tunneb huvi, kas selline tegevus vastab mõõteseaduse tingimustele.
Lisaks loeb Tallinna linnavalitsus eelnõust välja, et kirjeldatud kokkuleppevedude mudeli kohaselt annab tööd, saab teenustasu ja maksab sõidukijuhile töötasu virtuaalne süsteem.
«Kes sel juhul on tööandja, kassiir, tasub osutatud teenuste eest, maksab palka? Kas sellele süsteemile kehtib ka käibemaksuseadus, tulumaksuseadus ja sotsiaalmaksuseadus,» küsib linnavalitsus.
Ühistranspordiseaduse muutmise eelnõusse oli võimalik muudatusettepanekuid teha eilseni.