Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tallinna õpilased käivitasid meelelahutuspiletite järelturu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Õpilasfirma TAGs tegijad: Arles Krämann, Grete Elmi ja Ken-Tristan Peterson ning mentor Hendrik Hindov
Õpilasfirma TAGs tegijad: Arles Krämann, Grete Elmi ja Ken-Tristan Peterson ning mentor Hendrik Hindov Foto: Erakogu

Tallinna õpilased lõid keskkonna, kus inimesed saavad omavahel asuda müüma, ostma ja vahetama üleliigseid pileteid kõikvõimalikele meelelahutussündmustele.

Tallinna 21. kooli õpilasfirma kannab nime TAGs ning www.tags.ee on ka keskkonna aadressiks. «Meie süsteem töötab selliselt, et inimene, kellel on pilet üle, saab registreeruda kasutajaks ning panna üles kuulutuse oma pileti kohta, et soovijad saaksid temaga ühendust võtta ja pileti ära osta,» kirjeldas uut lahendust firmas kaasalööv turundusjuht Grete Elmi.

Elmi kõrval kuulub firmasse hetkel kaks sama kooli 11. klassi õpilast - tegevjuht Ken-Tristan Peterson ning arendus- ja finantsjuht Arles Krämann.

«Idee sellise teenuse loomise jaoks tuli juba eelmise aasta jaanuaris, kui hakkasime tähele panema, kui palju panevad inimesed Facebooki kuulutusi - kas oma müüdavate piletite või ostusoovi kohta,» kirjeldas Elmi firma saamislugu. «Mõistsime kohe, et järelturu jaoks oleks tunduvalt mõttekam luua eraldi keskkond, mis ühendaks suuremat hulka inimesi ning pakuks ka muid funktsioone.»

Veebilehe arenduseks «palkasid» noored veel ühe õpilase, kes ehitas kogu portaali nullist üles. Alusplatvormiks kasutas ta seejuures toodet nimega Bootstarp. «Koduleht on üles ehitatud meie visiooni põhjal, kujunduse joonistasid Photoshopis valmis Krämann ja Peterson, mille põhjal IT-arendaja tegutsema asus,» ütles Elmi.

Foto: Erakogu

Kõige keerulisemaks osutus õpilaste jaoks jaoks klientideni jõudmine, kuid praeguseks arvavad nad, et tänu erinevatele loosikampaaniatele ning üritustele on suudetud oma portaali edukalt inimestele tutvustada.

Õpilased on arvestanud muu seas ka sellega, et mitmed piletimüügiettevõtted sellisele piletite edasimüümisele just hästi ei vaata. Läbirääkimised näiteks Piletileviga on selles osas hetkel käimas.

«Siiani oleme keskendunud teistele meelelahutusasutustele ja ürituste kajastamisele ning oleme vajadusel sõlminud ka erikokkulepped - näiteks Eesti Jalgpalli liiduga, kelle puhul kontrollime, et pileteid ei müüdaks omahinnast kallimalt,» selgitas Elmi.

Lisaks sellele tegeleb firma ka üha enam meelelahutusürituste kajastamisega ning hetkel on käimas töö ka ürituste kalendri funktsiooni kallal, mis luuakse koostöös Melomaaniga (www.melomaan.ee).

Õppeaasta lõpus plaanivad õpilased oma tegemisega edasi minna ja vormistada  see osaühinguna. Sinnamaani tuunivad nad oma kodulehte võimalikult kasutajasõbralikuks. «Tahame ehitada keskkonna, millel on ka suur tulevikupotentsiaal ning võimalus rahvusvaheliseks eduks,» ütles Elmi.

Hetkel puudub keskkonnal veel näiteks e-poe funktsionaalsus ja maksesüsteem, mis plaanitakse luua selle aasta jooksul. Aprillis lõppes  kodulehe testperiood ning praeguseks on teenus täies mahus kasutatav.

Tagasi üles