2016. aastaks on maailmas müüdud hinnanguliselt 2,5 miljardit nutitelefoni ning need moodustavad selgelt enamuse uutest müüdavatest taskutelefonidest, kirjutab AS Helmes äriarendusvaldkonna juht Ando Noormets.
Helmes: kõrge lisandväärtusega tooted kolivad mobiiltelefoni
Tema sõnul on erinevate mobiiliaplikatsioonide kiire levik tekitanud vajaduse sisuliste m-teenuste järele. Otsing, sotsiaalvõrgustikud, uudiste lugemine, sport ja filmide ülevaated on lisaks tavakõnedele eelistatumad mobiiliga tehtavad toimingud.
«Olen veendunud, et m-teenuste arengumudel pöördub sisulisemate teenuste poole – kodu- ja välismaised maksed, meil juba levinud mobiilne parkimine, mobiil-ID isikutuvastamisel, mobiilsete laenude rakendused, lõpetades väiksemate ostude sooritamisega.
Taskutelefonide algne idee tavakõnedest muutub lisafunktsiooniks ehk boonuseks telefonide teiste võrguteenuste kõrval. Määravaks seejuures saab alternatiivteenuste ning lisanduvate m-rakenduste hind,» nendib Noormets.
Tema sõnul toimus esimene sisuline murrang m-teenuste laialdasemaks tekkeks Apple iPad’i järgselt. Alanud aasta veebruaris näitab Apple oma iPad2. Üllatused on juba ette garanteeritud.
«Siiski, m-teenuste kiire arenguga kaasneb risk turvalisusele ja hüppeliselt kasvavatele andmemahtudele, mis erinevatel arvutustel kasvavad paaril järgneval aastal kuni 60 korda,» lisab Noormets.