Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ainult naistele: Lõuna-Korea jogurtiauto

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
Sõidurõõm.
Sõidurõõm. Foto: wsj.com

Järjekordne läbimurre Lõuna-Korea inseneridelt: motoriseeritud külmikud jogurti tarbijani toimetamiseks. 

Aastakümneid on tuhanded korealannad traditsioonilist ja tervislikuks peetavat Lactobacilluse bakteriga jogurtijooki tarbijateni tirinud raskete «külmkärudega», kirjutab The Wall Street Journal.

Mullu tootmisse läinud jogurtiauto on paljudele neist tohutu murrang. «Ahvi tunne oli alguses, kõik kogu aeg nii imelikult vaatasid,» tunnistas juba 11 aastat jogurtit vedanud Lee Chang-sim.

Jogurtiauto – unikaalne ja omaette segment – ei sündinud kergelt. «Tellimus tundus esialgu jabur,» nentis DaeChang Motors Co juhtivtöötaja Lee Young-tae.

Üks oli kindel: sõita võivad üksnes naised, kel tuleb kanda roosat kiivrit.

Ettevõtjate jaoks oli ühtlasi oluline, et sõiduk lubataks tänavatele liiklema. Seetõttu tuli vältida sellisesse kategooriasse langemist nagu näiteks motoriseeritud jalgratas.

Lõpuks leiti reeglite sügavusest klausel, et kui liiklusvahendi maksimaalne kiirus ei ületa 25 kilomeetrit tunnis, siis seda tavalise autona registreerima ei pea, aga liiklusse lubatakse.

Nii ongi jogurtiauto tippkiirus ligikaudu 8 km/h. Nuppu vajutades saab valida «aeglase» ja «kiire» režiimi vahel. Rangemate ohutusnõuete vältimiseks loobuti istmest.

Jogurtiautol ei puudu tagatuled ja tagasivaatepeeglid. Naistel peab olema juhiluba, kõnniteedel kimamine on keelatud.

Autodel on ka kahjulik kõrvalmõju. Nagu nentis Lee, on ta pärast jogurtiautole lülitumist natuke kaalus juurde võtnud.

Tagasi üles