Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Lugeja kiri: mis on taksojuhi austamise tasu? (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Tulika takso.
Tulika takso. Foto: Toomas Huik

Vahejuhtum Tulika taksojuhiga, kes sõitja sõnul pressis  talt raha välja, ärgitas Marko Hakmanni kirjutama Postimehele.

Tellisin 4. mai hommikul ca 8.30 Tulika takso, et sõita teletorni juurest Mere puiesteele. Sihtkohta jõudes oli arveks 12.35. Tasusin juhile 20-eurose kupüüriga. Juht andis sellest mulle seitse eurot tagasi ja jäi selgelt ootama minu väljumist, olles lõpetanud raha tagastamise. Kui ma soovisin ka sente tagasi, siis juht küsis sellepeale minult et - «Kas ma taksojuhti ei austagi või?».  See oli küll nüüd huvitav.

Omast arust polnud ma teinud midagi sellist, mis väljendanuks minu mitteaustust taksojuhi vastu. Olin tellinud lihtsalt taksoteenuse ja istusin kogu sõidu vältel turvavööga kinnitatult tagaistmel. Isegi kogu jutuvada tuli sõidu jooksul taksojuhi poolt, kes seletas mulle pikalt mingeid elutarkusi. Vaatasin igaks juhuks klaasil oleva hinnakirja üle. Seal oli küll kirjas sõidu alustamise tasu 3.65 ja kilometraaži maksumus 69 senti, aga mingist «juhi austamise tasust» polnud märkigi.

Jäin endiselt raha tagasi ootama. Seda nähes lausus juht, et «tegime ju kiire sõidu, võiks ju taksojuhti ka austada!». Tõsi ta oli, sõit oli tõesti kiire, Narva maanteel sirvisime autode vahel reast ritta nii mis kole. Vahepeal oli päris hirmus. Juht oli tõeline ralliäss. Samas,  kas Tallinna kesklinn on rallitreeninguks autoga, kus reisija tagaistmel, ka kõige parem paik, selles suhtes on mul paraku tõsised kahtlused.

Ma polnud poole sõnagagi maininud, et mul kiire on, teeb asja veel eriti küsitavaks. Ega kiire polnudki. Läksin lihtsalt Mere puiesteel oma autole järgi, mille olin eelneval õhtul Scotland Yardi ette jätnud. Ma ei ole väga suur taksoteenuse kasutaja, seega ei ole olukorraga üleliia täpselt tuttav, aga igatahes viimane kord kui sõitsin, siis veel osutasid taksod teenust kehtiva hinnakirja alusel, mis teoreetiliselt sisaldas ka juhi tasu. Kui nad muidugi heategevuslikus korras või lihtsalt ajaviiteks roolis pole. Kui see olukord on vahepeal kuidagi muutunud, siis võiks ju selle taksode hinnakirjas ära märkida.

Viimasel ajal on meedias palju kära olnud nö äpitaksode ümber, keda taksofirmad tituleerivad piraattaksodeks - Taxify-st ja Uberist. Minu, kui kliendi jaoks on mõlemad hinnakirja järgselt pea poole odavamad (nii sisseistumis - kui kilometraaži hind), makse saab sooritada äpiga, sõidumaksumus on eelnevalt teada, pole mingit sularahaga jändamist ning samuti puudub neil müstiline «juhi austamise tasu». Kui inimene ei tõesta vastupidist, siis austan igaüht, kes teeb oma tööd hästi,

sõltumata tema tegevusest. Samas ei leia ma, et peaksin selle eest lisaks maksma. Kui muidugi kehtestatakse kas siis kohalikult või riiklikult «elukutse austamise tasu», või «Inimese austamise tasu», siis loomulikult tasun seda. Siis peaks see loomulikult ka teenuse hinnakirjas kajastuma. Aga hetkel, kuni neid tasusid veel pole ja teenuse osutaja nuiab endale teenuse osutamise eest hinnakirjavälist lisatasu, siis paraku kaotab nii see inimene kui ka ettevõte, mida ta esindab, minu silmis igasuguse väärtuse.

Ettevõte ei ole mitte asjad, vaid inimesed ja väärtushinnangud ning iga töötaja on oma ettevõtte esindaja. Seda enam, kui inimese töö on otsene suhtlus kliendiga. Tulika Takso näitas ja tõestas oma juhi kaudu mulle, et nende teenus on ebakvaliteetne ja ettevõtte väärtushinnangud paigast ära, sest kuidas muidu saab selline juht ettevõttes teenust osutada. Kusjuures olen täiesti kindel, et tegemist polnud üksikjuhtumiga, vaid see on laialt levinud.  Võib-olla poleks ma sellest enne isegi välja teinud, kuid nö klassikaliste taksode juhid on oma meeleavaldustega, kus nõutakse nö piraattaksonduse kaotamist, ise endale tähelepanu tõmmanud.

Tulika takso juhatuse liige Anne Rebane

Sellist tagasisidet oma teenuse kohta saame esmakordselt. Taksojuhi niisugune käitumine ei ole Tulika Takso poolt aktsepteeritav.

Oleme rääkinud ka taksojuhiga, kelle väitel ei olnud dialoog päris selline nagu kaebuses kirjas. Täpselt ei tea,  kohapeal meid ei olnud.

Taksojuht on meil töötanud aastaid ja siiamaani ei ole temaga probleeme olnud. Seega, lepingut taksojuhiga me ei lõpetanud.

Kliendi tagasiside on teadmiseks võetud ja registreeritud.

Tagasi üles