Tallinnas keskturul on müüjad leidnud uue nipi ostjate eksitamiseks, märkides hinnasildile kilohinna asemel hoopis 500 grammi hinna. Nii võib alles arve tasumisel selguda, et eriti soodsana näivate lahtiselt müüdavate maasikate eest tuleb maksta märksa enam. Osa müüjaid on kilohinna märkinud väga väiksena hinnasildi alla serva, teised pole võtnud vaevaks sedagi teha.
Piltuudis: uus nipp ostjate eksitamiseks (1)
«Nii laadal kui poes kauplemisel kehtivad samad nõuded, mida tuleb järgida,» kinnitas tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda
Ta selgitas, et kauba maksumuse avaldamisel eristatakse kahte liiki hinnateavet. Müügihind on kauba eest tasutav lõpphind. «Ühikuhinna (kas kilo, liitri vms) avaldamise eesmärgiks on anda tarbijale võimalus võrrelda erineva suurusega pakendis kauba hinda (vastavalt tootele kas kg, l, m, jne),» ütles Kalda.
Üldjuhul tuleb kauplejal tarbijale teatavaks teha kauba hinna avaldamisel nii müügi- kui ka ühikuhind. «Need peavad olema kirjalikult selgel ja loetaval viisil avaldatud ning üheselt mõistetavad ja kergesti märgatavad.
Hinnateave märgitakse kaubale, selle müügipakendile või pannakse välja kauba vahetusse lähedusse ja olema tarbijale kergesti märgatav,» toonitas Kalda.
Tarbijakaitseamet soovitab hinnateabe avaldamisel järgida kõikide müügikohas pakutavate kaupade osas ühtset kujundust eri liiki hindade paigutamisel, et vältida kliendi eksitamist. Näiteks võib müügihinna avaldada hinnasildil kas vasakul pool ja ühikuhind paremal pool või vastupidi.