Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Piltuudis: uus nipp ostjate eksitamiseks (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Kreeka maasikad ei ole veel nii odavad, vaid sildile on märgitud 500 grammi hind.
Kreeka maasikad ei ole veel nii odavad, vaid sildile on märgitud 500 grammi hind. Foto: Lugeja foto

Tallinnas keskturul on müüjad leidnud uue nipi ostjate eksitamiseks, märkides hinnasildile kilohinna asemel hoopis  500 grammi hinna. Nii võib alles arve tasumisel selguda, et eriti soodsana näivate lahtiselt müüdavate maasikate eest tuleb maksta märksa enam. Osa müüjaid on kilohinna märkinud väga väiksena  hinnasildi alla serva, teised  pole võtnud vaevaks sedagi teha.

«Nii laadal kui poes kauplemisel kehtivad samad nõuded, mida tuleb järgida,» kinnitas tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda

Ta selgitas, et kauba maksumuse avaldamisel eristatakse kahte liiki hinnateavet. Müügihind on kauba eest tasutav lõpphind. «Ühikuhinna (kas kilo, liitri vms) avaldamise eesmärgiks on anda tarbijale võimalus võrrelda erineva suurusega pakendis kauba hinda (vastavalt tootele kas kg, l, m, jne),» ütles Kalda.

Artikli foto
Foto: Lugeja foto

Üldjuhul tuleb kauplejal tarbijale teatavaks teha kauba hinna avaldamisel nii müügi- kui ka ühikuhind. «Need peavad olema kirjalikult selgel ja loetaval viisil avaldatud ning üheselt mõistetavad ja kergesti märgatavad.

Hinnateave märgitakse kaubale, selle müügipakendile või pannakse välja kauba vahetusse lähedusse ja olema tarbijale kergesti märgatav,» toonitas Kalda.

Tarbijakaitseamet soovitab hinnateabe avaldamisel järgida kõikide müügikohas pakutavate kaupade osas ühtset kujundust eri liiki hindade paigutamisel, et vältida kliendi eksitamist. Näiteks võib  müügihinna  avaldada hinnasildil kas vasakul pool ja ühikuhind paremal pool või vastupidi.

Tagasi üles