Pool Eesti veinitarbijatest vanuses 18-65 aastat ostab veini keskmiselt üks kuni kolm pudelit kuus ning üheksa protsenti teeb seda kord nädalas või tihedamini.
Uuring: Eesti tarbija ostab veini keskmiselt 1-3 korda kuus (1)
Mõned korrad aastas ostab veini 39 protsenti küsitletutest, näitab alkoholi tootja ja maaletooja Altia Eesti ASi tellimusel toimunud veinituru uuring.
Põhiline veiniostukoht on 94 protsendi jaoks toidupood, millele järgnevad alkoholipood (48 protsenti) ja restoran või baar (26). Veini ostetakse peamiselt reedel või laupäeval, kuid pühapäeval tehakse seda sama vähe kui nädala alguses. Tavaliselt ostetakse üks pudel veini ning kaks pudelit ostab korraga 20 protsenti vastanutest, vahendas uuringut Altia Eesti AS.
Enamik (68 protsenti) otsustab alles poes, mida osta ning alla viiendiku teab eelnevalt, mida soovib osta. Veini ostmisel kuulatakse enim sõprade soovitusi (73 protsenti vastajatest) ning uuringus osalejatest leiab 58 protsenti, et nad teavad veinidest vähe. Asjatundjaks peab end kaks protsenti.
Viimase viie aastaga on 52 protsendi veinijoojate tarbimine jäänud samaks ning 24 protsenti on nii neid, kes tarbivad rohkem kui ka neid, kes vähem. Punast ja valget veini eelistatakse üsna võrdselt ning mõlemat tarbib vähemalt mõni kord kuus ligikaudu veerand uuringus osalejatest. Eestis tarbitakse aastas keskmiselt 12-13 pudelit veini inimese kohta.
«Veinitarbimises paistab silma mõõdukus ning saame rääkida veinikultuuri paranemisest. Veinide puhul mängib muidugi suurt rolli seltskondlik aspekt ning uuring kinnitab, et veini võetakse tavaliselt millegi tähistamiseks ja väiksemas koguses,» kommenteeris uuringut Altia Eesti ASi juhatuse esimees Kristel Mets.
Tarbimisel piirdub 76 protsenti naistest ning 68 protsenti meestest ühe-kahe veiniklaasiga, kuid meestest on seitse protsenti neid, kes võtavad viis-kuus klaasi, näitab uuring.
Küsitluse viis veebruaris läbi Soome uuringufirma Kuulas ning selles osales 403 vastajat vanuses 18-65 aastat.