Ehkki kübara kandmine kogub populaarsust Eestiski, läheb suur osa kübarameistrite toodangust piiri taha.
Kübaraärisid hoiavad valdavalt elus väliskliendid
«Kui oleksin vaid Eesti turule lootma jäänud, oleksin arvatavasti juba ammu uksed kinni pannud,» räägib kübarakunstnik Marge Iilane, vahendab Äripäev. Iilane ei müü oma tooteid edasimüüjate abil, vaid põhiliselt interneti teel otse lõppkliendile ning äri tipphooaeg algab veebruaris ja kestab juuni keskpaigani.
Üha kasvavad palgaootused ning kerkivad maksud ei tekita Iilase sõnul kindlust abiliste palkamiseks, kuigi võimalus laieneda iseenesest oleks: «Tooted valmivad kõik käsitööna ja uuel inimesel kuluks õppimiseks ja vajalikule tasemele jõudmiseks ehk nii-öelda palga väljateenimiseks liialt palju aega.»
OÜ Ribiinia juhataja Marje Vihula sõnul on kübarad moega kaasas käiv trend, mis on liikumas pigem tõusvas joones, mistõttu loodab ta, et ka Eesti tänavapilti tuleb üha rohkem noori värviliste kübaratega efektseid ja naiselikke naisi.
Loe pikemalt Äripäevast.