-Milliseks te hindate Tehnilise Järelevalve Ametile järelvalveks antud vahendite piisavust?
Amet teeb järelevalvet vastavalt riskihinnangutele ning infole, mis laekub. Kui riskihinnangutes midagi muutub või muutub midagi mahtudes, siis kindlasti annavad nad sellest teada. Täna pole meile antud infot, et vahendite nappuse tõttu töö tegema jääks. Nagu eelnevalt ka mainitud – vastutus on mitmel osapoolel ning kui praegusest juhtumist peaks selguma, et mõne osapoolega tuleb riigi järelevalves põhjalikumalt tegeleda, siis riskihinnang seda näitab ja vastavalt ka tegeletakse põhjalikumalt.
-Mida saaksite ministrina teha, et taastada usaldus Eesti ehituskvaliteedi ja uute hoonete ohutuse suhtes?
Hiinas olla olnud komme, et sillaehitaja seisis uue silla all, kui sealt esimesed rasked veosed üle läksid. Nii oli sillaehitaja eluga tagatud, et sild peab. Selle tarkuse järgi tuleb paigutada tellija, tellija sõltumatu järelevalve, ehitaja, materjalide tootja, toote järelevalvet tegev tehnikaülikool ja järelvalveameti ametnikud elama uutesse majadesse - nemad kõik kannavad vastutust. Kui see pole võimalik, siis tuleb tagada, et tehniline järelevalve ehitusturul järelevalvet tegevate asutuste üle on piisavalt tõhus ja riskihinnang kaasaegne.
Järelvalveameti juhtkond on mulle ja avalikkusele kinnitanud, et nad võtavad ilmnenud praaki ja kahtlusi väga tõsiselt ning teevad oma parima, et selgitada, kas turul või järelevalvet tegevates asutustes on probleeme. Kui nii poleks, siis küllap oleks ministeeriumi roll leida uued juhid, sest praaki tuleb detailide tootmistes kindlasti ka tulevikus paratamatult ette, mistõttu on esmatähtis, kohane ja tõhus reageerimine sellele, et praak ei sattuks ehitusse ning praagi tootmine saaks seisma.
Oluline on teada ja välja tuua ka, et kõik kahtlusega tootepartiid otsitakse turult üles, ning kui neid on kuskil kasutatud tuleb objektidel teha ohutusaudit, see on järelvalveameti korraldus, et kõik kontrollitud saaks.