Nädalavahetusel tekkis ühes Rimis kummaline olukord, kus üks klientidest takistas füüsiliselt teisel ostjal arve maksmist. Rünnatud klient süüdistab poodi saamatuses, kuid poe kinnitusel said nemad konflikti lahendamisega hästi hakkama.
Tavatu vahejuhtum poes: ostja ründas kassasabas teist klienti
«Samal ajal kui minu asju kassast läbi lasti, sõitis suure nõusid täis käruga mulle selga umbes 55–60-aastane naine, keda see, et minu järjekord parajasti oli, ei huvitanud,» kirjutas toimetuse poole pöördunud naine. Nõudelaadungiga kassasse jõudnus ostja hakkas valjuhäälselt vene ja eesti segakeeles kassa juures askeldavalt teenindajalt nõudlikul toonil nõudma, et «mismoodi tema asjad nüüd küll kassani jõuavad, et see on kohutav, et tema küll ei kavatse neid lindile tõsta jne».
Naise sõnul liikus teine ostja käruga üha enam tema poole ja takistas tal ees seistes arve tasumist. «Ma liigutasin seda käru ja ütlesin, et «vabandage, äkki ma tohin oma arve ära maksta». Seepeale hakkas ta lõugama, et mina lõhun tema nõud. Olen värdjas, suka, lits jne. Ja hakkas oma kummis rinnaga minu poole astuma, kätega vehkides ja karjudes, et ma löön sulle vastu pead, raisk,» meenutas ostja.
Naise sõnul keeldus ta seepeale maksmisest ja palus kutsuda turvamees. «Kassapidaja ei teinud midagi. Vaatas ainult kassalindile. Siis mingil hetkel, kuna ma ei saanud ostude eest tasuda ja seisin seal nagu tropp, paludes kutsuda turvamees, võttis ta toru ja kutsus kedagi,» meenutas naine. Kutsumise peale tuli varem kassa juures asjatanud teenindaja, kes osutus kassajuhiks.
«Samal ajal seisis see hull mutt, ja ütles, et no tule, tule, maksa kui julged, ikka selle terminali juures,» meenutas naine. Tema korduva nõudmise peale tuli turvamees, kes ei saanud aru, milles on probleem, kuna ei saanud väidetavalt eesti keelest aru. Kui naine läks infoletti arvet tasuma, siis järgnes talle konflikti teine osapool.
«Maksin arve ja silmasin posti juures seisvat naisturvatöötajat, kelle poole pöördusin sama palvega, et äkki võetaks midagi selle infoleti juurde jõudnud prouaga ette. Too turvanaine osutus absoluutselt umbkeelseks ega saanud aru, mida ma temast tahan,» kirjutas naine. Kõige enam häiris teda see, et poe personalist ei olnud konflikti lahendamisel abi.
«Pärast kassapidaja pomises – užaž (kohutav vn k) ja siis ma sain aru, et ta lihtsalt ise ka nii ehmatas, et ei osanud reageerida,» kirjutas naine. Ta tunnistas, et kuigi asi füüsilise vägivallani ei jõudnud, on ta kogu vahejuhtumist siiski šokis.
Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul tõepoolest eelmisel laupäeval selline vahejuhtum Haabersti poes toimus. «Kassajärjekorras olid üksteise järel kaks klienti, üks neist emakeelena eesti ja teine vene keelt rääkiv naine. Nende vahel tekkis sõnavahetus, sest üks klient läks tema ees seisvale kaardimakset sooritavale kliendile liialt lähedale ning privaatsusele viitav klient avaldas selles osas rahulolematust,» jagas Bats poe nägemust konfliktist.
Rimi esindaja sõnul sekkus olukorda vahetusevanem, kes suunas ühe klientidest infoletti. «Tegemist oli meie jaoks pigem kerge konfliktiga, mis kaupluse juhi sõnul väga suureks ei paisunud. Kinnitame, et situatsiooniga kokku puutunud kassapidaja, vahetusevanem kui ka turvamees valdavad nii eesti kui ka vene keelt,» ütles Bats.
Konfliktsetes olukordades on Rimi teenindajatel võimalus paluda abi otseselt juhilt (vahetusevanem või teenindusjuht). «Alati on hea kaasata ka turvamees ning suurema konflikti puhul peaks teenindajal vajutama häirenuppu, mis kutsub kohale turvaekipaaži,» ütles Bats. Seda viimast pressiesindaja sõnul sageli kasutatakse, kui personal näeb ohtu kaasklientidele või endale.