Et pehmendada müügikäibe kukkumist, mille põhjus on ostuhuvi loomulik kahanemine pärast jõule ja euro tulek, on kaupmehed aasta algul asunud üksteise võidu hindu langetama.
Pealinna poed meelitavad kampaaniatega eurosid kulutama
Viru keskuse rõivapoed teevad allahindlusi 30 ja 50 protsenti, sealne Terranova aga koguni kuni 70 protsenti. Esimese korruse fuajees köidab möödujate pilku loosung «Põhjalik shopping põletab kolm korda rohkem kaloreid kui keskmine seks!». Paraku pole selgitatud, millisele uuringule selline väide tugineb ja kuidas toimib.
Ostjaid eriti palju ei ole ja need, kes kaubariiulite vahel tunglevad, räägivad põhiliselt soome ja vene keelt.
Stockmanni kaubamaja on seekord hindu langetanud kuni 40 protsenti. Meeldiv on see, et ühe palju alla hinnatud kaubad on kenasti alustele riputatud ja tabel kahes vääringus endiste ja praeguste hindadega juures. Nõnda on ostjail lihtsam orienteeruda.
Kolme euro eest jäätist
Rocca al Mare kaubanduskeskuse soodusmüügi märksõnaks on «Ostulaine» ja selliseid silte on kogu hoone täis. Jõulukaubad on alla hinnatud 50–70 protsenti, aga kes neid praegu ikka tulevaks aastaks ette ostab. Naljakana mõjub ka jäätisemüüja Spice Ice pakkumine: ostes kolme euro eest jäätist, saad musta kohvi tasuta.
Kauplusest Kullatükk saab hulga kuldehteid praegu poole odavamalt. Kui võtta arvesse, et kulla hind on viimasel aastal kõvasti tõusnud, kulub selline leevendus ära küll. Photopointis on paljud lõpumüügi tooted samuti 50 protsenti alla hinnatud.
Eesti Optik müüb mitmeid tuntud kaubamärkide prilliraame samuti poole hinnaga. «Kuni 50%» on see maagiline lubadus, mis peab sisse astuma meelitama teisteski poodides, mis sest et maksimaalne allahindlus kehtib enamasti vaid vähestele kaupadele.
Talvepuhkajad ostavad
Suurima, kuni 70 protsendi suuruse allahindlusega nii Viru kui Kristiine keskuses silma hakanud Itaalia moerõivaid müüva Terranova siinne turundusjuht Kadi Maidre ütles, et palju ostavad Vene turistid, kes praegu siin veel oma jõulupuhkust veetmas.
Juba detsembris müüs kauplus ligi kolmandiku võrra enam kui eelmisel kuul. Jaanuar tõotab samuti hea müügikuu tulla. Odavaimad hinnad algavad siin kolmest eurost ja palju rõivaesemeid – soojadest sviitritest teksapüksteni – on müügil kümne euroga.
Heade pakkumistega on välja tulnud Euronics. Kaubaketi turundusjuht Kaili Nikkinen ütles, et pakkumisi on palju ja uusi tuleb juurde jaanuari keskpaigani välja. Kollased sildid «Hinnad pooleks» torkavad Euronicsi poodides kõikjal silma. Näiteks saab väiksema ekraaniga Philipsi LED-teleri 209 euro ehk 3399 krooni eest.
Popid telerid
Nikkineni sõnul tunnevadki ostjad tavapäraselt suuremat huvi audio-videotehnika vastu. Populaarsed on televiisorid ja BD-mängijad, aga ka väike kodutehnika, mis sobib hästi kinkimiseks. Üllatuslikult läheb hästi kaubaks integreeritav köögitehnika.
Turundusjuhi sõnul teeb selle aasta alguse sooduskampaania veidi keerulisemaks kahes valuutas arveldamine, aga kauplused on tema hinnangul kenasti hakkama saanud. Palju on poepõhiseid pakkumisi, mis tähendab, et sooduspakkumised võivad kaupluseti erineda.
Nikkinen tõdes, et kuna tegemist on suurte allahindlustega, siis hüppelist müügitulu kasvu tekkida ei saa. «Küll aga on kaupluses rohkem külastajaid, kellest osa ostavad soodustoodete kõrval ka tavahinnaga kaupu,» avaldas ta lootust.