Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Vaata, millised on reisijate õigused Tallinna lennujaama remonttööde ajal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maria Joost
Copy
Tallinna lennujaam.
Tallinna lennujaam. Foto: Liis Treimann

1. mail algavate Tallinna lennujaama lennuraja remonttöödega ei ole välistatud olukorrad, mil hilinenud lennud ei saa maanduda Tallinnas, vaid suunatakse ümberkaudsetesse lennujaamadesse. Ka sellises olukorras kehtivad tavapärased reisija õigused.

Tarbijakaitse juhib tähelepanu, et lennuettevõtjal on kohustus toimetada reisija lõppsihtkohta esimesel võimalusel ning vajaduse korral kasutada alternatiivset transporti, näiteks bussi, laeva, taksot. Kui alternatiivset transporti ei pakuta, võib reisija valida ise omale sobiva transpordi lõppsihtkohta, mille kulud peab hüvitama lennuettevõtja.

Juhul, kui lennu ümbersuunamise ja alternatiivse teekonna tõttu hilineb reisija oma lõppsihtkohta enam kui kolm tundi, on reisijal õigus nõuda ka hüvitist, mille suurus oleneb lennudistantsist. Samas tuleb arvestada, et õigust hüvitise saamiseks ei ole, kui lennuettevõtja suudab tõendada, et pikaajalise hilinemise põhjustasid erakorralised asjaolud. Iga olukorda tuleb hinnata juhtumipõhiselt.

Nii sõidukulude kui hüvitise nõue tuleb esmalt esitada lennuettevõtjale. Kui reisija lennuettevõtjaga kokkulepet ei saavuta või kui lennuettevõtja ei vasta kaebusele mõistliku aja jooksul, võib reisija esitada kaebuse Tarbijakaitseametile.

Tagasi üles