Euroopa linnades loobub üha rohkem inimesi autosõidust ja pöördub rattausku, seega on elektriajamiga jalgratas sobiv variant neile, kes end oimetuks vändata ei viitsi. Uisa-päisa poodi tormata ja osta ära esimene särtsuvokk, mille värvus tundub õige olevat, on vale.
Kvaliteetne elektriratas kestab kaua
Kui oled sellega sõitma õppinud, siis võid sõita igal pool ja igal ajal, vahendab Accelerista. Elektriratas on liikumisvahend, mis sobib peaaegu igaühele – tõsi, seenioridel soovitatakse enne elektriratta selga istumist pidada nõu arstiga, sest sarnaselt autojuhtimisele nõuab elektrivokk suuremat ettevaatust.
Enamus elektrirattaid võimaldab särtsuga sõidurežiimi välja lülitada, seega saab sellega sõita ka nagu tavalise jalgrattaga. Elektriratta suur eelis on, et ta sõna otseses mõttes vähendab sõitja jalavaeva – näiteks tööle minnes ei pea enam elu eest end higiseks pedaalima, vaid võib kontoririietuses rahulikult kohale kulgeda ja pikema jututa tööle asuda.
Müügil on elektrirattaid, mille hinnad jäävad kaugele alla tuhande euro. Enne, kui ostad odavalt, kaalu võimalust olemasolev jalgratas elektriliseks ümber ehitada – oskajam saab sellega ise hakkama, aga on mitmeid rattatöökodasid, kus seda ka teenustööna tehakse ning antakse tööle garantii.
Odavast särtsuvokist saab üsna kiirelt tülikas risu toanurgas. Esimesena ütleb üles aku; või kui mitte see, siis annavad järgi odavad jupid, raam või ühendused. Kuigi rattal on näiliselt garantii, võib selguda, et hooldust ei ole, varuosi ei ole – ja neid ei ole sellepärast, et juppe ei saagi vahetada. Electrobike’i juht Jani Jokinen, soomes tuntud kui (elektri)rattakultuuri tõsine edendaja, ütleb, et odavat ratast peab kartma, sellest võib tulla liiga palju jama.
Kindlasti tasub teha proovisõit, kuna see on oluline, sest elektrirattaid tuleb järjest müügile ning sa pead veenduma, et just see ratas on see õige ja sulle igapidi sobiv. Ka kvaliteetse rattaga saadav sõidukogemus võib olla erinev, sõltudes näiteks kasutatud mootorist. Ära piirdu ainult ühe ratta proovimisega, võta ette 2-3 ratast.
Täismahus artiklit saab lugeda siit.