/nginx/o/2016/04/28/5313459t1hfa47.jpg)
If Kindlustuse kliendid põhjustasid möödunud aastal välismaal 963 liiklusõnnetust, tänavu kolme kuuga on neid registreeritud 212. Seega toob kindlustusfirma siinkohal lihtsad juhised, kuidas käituda pärast liiklusõnnetust välismaal.
If Kindlustuse kliendid põhjustasid möödunud aastal välismaal 963 liiklusõnnetust, tänavu kolme kuuga on neid registreeritud 212. Seega toob kindlustusfirma siinkohal lihtsad juhised, kuidas käituda pärast liiklusõnnetust välismaal.
Välisriigis liigeldes tuleb olla eriti tähelepanelik, kuna erinevad võivad olla nii liikluseeskirjad, politsei suhtumine kui ka liikluskindlustuse olemasolu kohustus. Lisaks muudab asjaajamise ning vastaspoolega kokkuleppe saamise veelgi keerulisemaks võimalik keelebarjäär.
If Kindlustuse kahjukäsitluse osakonnajuhi Taavi Kiibuse sõnul on liiklusõnnetusse sattudes kõige olulisem sündmuskoha jäädvustamine ning fikseerimine. «Autoga välismaale sõites soovitame kaasa võtta liiklusõnnetusest teatamise vormi, kuna võõras keeles blankett võib meie inimesele arusaamatuks jääda,» sõnas ta.
Ta märkis, et see vorm on kõigis rohelise kaardi maades ühesugune, lihtsalt keel on erinev. Liiklusõnnetuse korral on oluline, et ei antaks kusagile allkirja enne, kui kõik on arusaadav ning selge. «Õnnetuskoha fikseerimine on väga oluline – selleks oleks mõistlik lisaks blanketi täitmisele jäädvustada ka autode asukohad ning vigastused näiteks mobiiltelefoni kaameraga. Lisaks soovitame pilte teha ka teise osapoole juhiloast ja kindlustuspoliisist,» sõnas Kiibus.
Kiibus lisas veel, et lihtsamaks asjaajamiseks tasub Eestist välja sõites alati roheline kaart kaasa võtta sõltumata sellest, kas see on antud riiki reisides kohustuslik või mitte. Rohelise kaardi väljastamine on tasuta ning selle olemasolu teeb asjaajamise õnnetuse korral kindlasti lihtsamaks.
Kuidas käituda, kui satud välisriigis liiklusõnnetusse?