Välismaal pangakaardilt kadunud suur summa jääb mõistatuseks, sest kaardi omaniku väitel sai ta petta, pank aga peab tehtud tehinguid korrektseks.
Surnud ring: reisil viibides tehtud kaardipettus ei leia pangalt tõendust (3)
Tarbijaportaali poole pöördunud Eduard kirjeldas, et sattus Küprosel Limassoli linnas reisil olles tõenäoliselt kaardipettuse ohvriks. «Seal kutsuvad taksojuhid turiste klubisse ning lõpuks sai ka sinna mindud. Ostsime kohe kaks õlut ning tahtsin kaardiga maksta, kuid baariteenindaja närvitses, et mu kaart ei tööta,» rääkis ta.
Seepeale läks mees pangaautomaadist sularaha välja võtma ning maksis jookide eest sellega. Järgmisel hommikul avastas ta, et kaardilt oli läinud üle 3000 euro. «Pank uuris asja ja ütles, et tehingud on korrektselt teostatud ja nemad aidata ei saa. Ainuke võimalus on minna tagasi Küprosele ja politseisse avaldus teha, mille jaoks muidugi raha enam ei ole,» kurtis ta.
Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivase sõnul kontrolliti kliendi makseid ning ilmnes, et need on korrektselt sooritatud ja autenditud. «Meie näeme elektroonilist logi, kus on fikseeritud korrektne ja ehtne kiibipõhine tehing, mis kinnitatud korrektse PIN-koodiga - ehk siis klient on kasutanud maksmisel panga poolt väljastatud kaarti ja kinnitatud tehingud korrektse PIN-koodiga,» täpsustas ta.
Seetõttu puudub pangal alus tehingusummasid tagasi nõuda või neid kompenseerida. Siilivask lisas, et taoliste arusaamatuste või erimeelsuste lahendamiseks tuleb klientidel alati esmalt müügikoha või politsei poole pöörduda.
Välisministeeriumi meedianõunik Sten Juur märkis, et kui on kahtlus, et välismaal olles on langetud krediitkaardipettuse ohvriks, tuleks esimese asjana teavitada sellest oma panka ning teha kohalikku politseisse avaldus. Asjaolude selgitamiseks võib pöörduda ka vastavate asutuste poole, kus arvatav pettus toime pandi.