Pepsi tegevjuht Indra Nooyi teatas, et tänaseks vähem kui veerand firma globaalsest müügitulust tuleb nende algsest limonaadist. Möödunud oktoobris sõnas tegevjuht investoritele, et ainuüksi gaseeritud limonaadile müüki orienteerida on «mineviku teema», vahendab Business Insider.
Pepsi ei ole enam ainult limonaaditootja
Naturaalsed tooted nagu pudelivesi ja magustamata joogid aga hõlmavad juba 25 protsenti PepsiCo müügist. Firma fookuses on terviseteadlikud inimesed - Nooyi nimetas seda tuleviku kindlustamiseks.
Beverage Digest uuringu kohaselt langes limonaadi tarbimine USAs möödunud aastal 1,2 protsenti. Selline tarbimise vähenemine on sundinud limonaaditootjaid oma tegevusalasid laiendama või kliente uute meetmetega tagasi meelitama.
Pepsi on teinud erinevaid muudatusi, et müüki taaselustada - näiteks väiksemate pudelite ja purkide turuletoomine. Nad olnud edukad ka snäkkide tootmises. PepsiCo Frito Lay divisjoni müügitulu tõusis viimases kvartalis kolm protsenti.
Samuti proovib firma kätt õlletootjate juures populaarsust leidnud autentsete käsitööjookide turustamises.
Pepsi tõi hiljuti turule hipsterlikud brändid nagu Mtn Dew Black label, 1893 Original Cola, Caleb's Kola ja Dewshine. Samuti on Pepsi teatanud plaanist avada New Yorgis restoran/baar nimega Kola House, mis pakuks klientidele parimat limonaadi nautimise kogemust.
PepsiCo ei soovi loomulikult täielikult oma limonaadijoogist loobuda, kuid on väga kindlameelselt vaatamas senisest turust kaugemale. Kui vaid 12 protsenti firma rahvusvahelisest tulust tuleb pepsikoolast, on firmal lihtsam tegeleda faktiga, et ameeriklased joovad aina vähem karboniseeritud jooke.