Päevatoimetaja:
Sander Silm

Vaata, millises jaeketis on kalleim ostukorv (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Kui 2015. aastal raporteerisid hinnavaatlejad Maxima võidust ja vahel harva jõudsid esikohale ka Säästumarket ja Prisma Peremarket, siis tänavu on just viimane jõuliselt teiste seas esile kerkinud.

1182 Toiduhindade vaatluses ilmnes, et värske ostukorvi võitnud Prisma ostukorvi hinnaks on 28,59 eurot ja viimase vaatluse kalleim ostukorv maksab 36,25 eurot. Kui tihti mõjutavad ostukorvi lõpphinda kallima kilohinnaga tooted, nagu juust ja kohv, siis seekord on täheldatud mõningast hinnalangust ka toodete puhul, mille hinna osakaal lõpptulemuses on väiksem.

Poodides nähtu põhjal soovitatakse erinevate allahindluste jälgimist, sest paljud allahinnatud tooted ei mahu vaatlustabelis ette antud raamidesse. Paraku pole siiani leitud alternatiivi, kuidas jõuda mingilgi moel võrreldava tulemuseni.

Artikli foto
Foto: 1182

Kuidas hindu vaadeldakse?

Võrdluses püütakse samastuda keskmise tarbijaga ning sestap valitakse vastavalt sellele ka võrreldavad kaubad. Enamjaolt võrreldakse sama kaaluga pakendeid erinevates poodides, enamike toodete puhul otsitakse kõige odavamat antud kaalus toodet. 

Tulenevalt erinevate kaupluste kaubavalikust on ketšupi, juustu ja hakkliha puhul arvestus kilohinna põhine - kui mõnes poes pole vastavalt 350 grammi või 500 grammi pakendit, siis kasutatakse kilohinna arvutamiseks sama toote väiksemat pakendit ning arvestatakse välja antud kilohinnaga võrdlustabelis oleva pakendi hinna.

Näiteks, kui juust on võrdluses 350 grammise pakendiga, kuid mõnes poes on võrreldavat toodet vaid 200 grammi ja 500 grammi pakendis, siis võetakse 350 grammise juustu hinna arvutamisel aluseks 200 grammise pakendi kilohind.

Täielikule tabelile saab pilgu peale visata siin.

Tagasi üles