Tihtilugu langetavad tarbijad ajakirja ostuotsuse ajakirja kaanepersooni ja temaga seonduva loo järgi. Kroonika peatoimetaja Krista Lensini tähelepanekul müüvad ajakirja hästi need inimesed ja lood, kus on skandaali ja pinget.
Lady Gaga pilt kaanel müüb ajakirju
USA meediauuringufirma Audit Bureau of Circulations leidis äsjases uuringus ajakirjade levi, tiraaži ja läbimüügi kohta, et kõige rohkem kergitab ajakirjade müüki praegustest staaridest Lady Gaga. Ja põhjuseks tema skandaalne imago.
Näiteks kui muusikaajakiri Rolling Stone seadis lauljatari esikaanele oma juuninumbris, saavutas see number aasta suurima läbimüügi (245 000 eksmplari), vahendab Yle moeportaali Styleite.com.
Ka Cosmopolitan ei pea skandaalse lauljatari kaanele panemise pärast kahetsema. Cosmo aprillinumber Gagaga kaanel tegi müügitulemuseks 1,7 miljonit eksmplari, mis oli oktoobri seisuga mulluse aasta absoluutne läbimüügi rekord ajakirjaäris.
Lady Gaga pilt Vanity Fairi oktoobrinumbri kaanel tegi läbimüügiks 450 000 eksmplari, mis jäi alla vaid Angelina Jolie pildiga kaanel müüdud Vanity Fairi numbrile.
Kuulsustest müüvad hästi ajakirju ka lauljad Rihanna, Jennifer Lopez, Jessica Simpson ja näitlejad Anne Hathaway, Blake Lively ja seltskonnategelane Lauren Conrad.
Lisaks Lady Gagale oli mullune lemmik ajakirjakaantel USA 21-aastane USA kantrilaulja Taylor Swift. Näiteks paar nädalat tagasi oli ta korraga 11 ajakirja kaanel, nagu kirjutas ka E24.
Meediauuring aga tuvastab, et ajakirjade läbimüüki Swifti pilt kaanel ei suuda eriti kergitada. Näiteks ajakiri Elle pidi tunnistama Swifti pildiga aprillinumbri vägagi kehva läbimüüki, mis jäi aasta nõrgimate sekka.
Põhjuseks peab meediauuringufirma vähest kõmu, mis ümbritseb Swifti eraelu.
Loomulikult on ka Eesti ajakirjad mõistnud kaanepersooni olulisust. Aktuaalse tähelepanekuna antud teemal ringleb meediaringkondades praegu kerge hämmastus eilse Kroonika kaaneloo üle, kus senise «siirupise» stiili asemel kistakse lugeja otse kaanelt tuntud laulja Birgit Varjuni ja tema lapse isa kompromissitusse vaidlusse oma lapse üle.
On neid, kes arvavad, et selline karmim stiil on selge apellatsioon läbimüügi ergutamiseks.
Kolmveerand aastat Kroonika peatoimetaja olnud Krista Lensin ütles värsket esikaant kommenteerides, et ajakirja müüvadki n-ö «pingelood», ehk lood, kus on juttu tuntud inimeste konfliktsetest suhetest, skandaalidest, mis tekitavad nii asjaosalisetes kui ka lugejates tugevaid tundeid.
«Esikaas peab lajatama,» ütles Lensin, lisades, et samuti on hea, kui kaanele mahub atraktiivses sõnastuses palju viiteid sisulugudele.