Uusi valgutooteid ilmub poelettidele nagu seeni pärast vihma sügisesse metsa. Piimatööstused põhjendavad seda rahvatervise edendamisega, kuid kuluaaridest kostab, et tegelikult on Eesti ettevõtted läinud kaasa ülemaailmse suundumusega, et rohkem raha teenida.
Valgutooted trügivad poelettidele
Poodides ringi vaadates võib leida eriti proteiini- ehk valgurikkaid smuutisid, kohukesi, batoone, pudingeid, valgujooke ja pannkookegi. Ning Eesti ja välismaiste ettevõtete hulk, kes valgutooteid valmistavad, võtab pildi silme ees kirjuks ka tavalisest teadlikumal tarbijal.
Esimesena tõi Eestis proteiinirikaste piimatoodete sarja müügile Valio. «Valk on organismi põhiline ehitusmaterjal, mis on vajalik lihaste säilitamiseks ja taastamiseks,» põhjendas Valio turundus- ja tootearendusdirektor Krista Kalbin eriti valgurikaste toodete müügiletoomist. «Valio proteiinikohupiimakreemid said loodud väga täpsele sihtrühmale: sportlikele ja terviseteadlikele inimestele,» selgitas Kalbin. Peale selle tõi ettevõte aprilli alguses müügile ka Kreeka jogurtite sarja, kus valku leidub üle kahe korra rohkem kui tavalises jogurtis.