Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Klient valutab südant, kas kulleri toodud paki sisu ka töötab

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Kullerteenus.
Kullerteenus. Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Euronicsi e-poest tolmuimeja tellinud klient soovis teada, et transporditav toode on varustatud ka vastava kleebisega õrna käsitlemisviisi osas. Tema meele teeb mõruks, et tegelikkuses pole kliendil reaalselt võimalust kulleri juuresolekul veenduda, kas toodud ese ka töötab.

Anneli tellis läbi Euronicsi e-poe tolmuimeja. «Kullerteernuse osutajaks oli Omniva, kelle käest ma juhuslikult (toomise kellaaega täpsustades) küsisin, et kas transporditav toode on varustatud ka vastava kleebisega õrna käsitlemisviisi osas või on see tootepakendil,» selgitas naine. Omniva töötaja oli Marilt uurinud kasti ja lausus, et kleebist pole, on vaid tavaline pruun kast ning erikohtlemise kohta teavet pole. «Loomulikult pole see Omnivaga kuidagi seotud, vaid firmaga, kes seab tingimused kaubaveoks kliendini,» mõistis ta.

Kliendil on küll kohustus veenduda, et kulleri poolt toodud kaup on korras, kuid päris elus pole ju kliendil reaalselt võimalust kulleri juuresolekul veenduda, et toodud asi töötab, sest see võtab aega ja ükski kuller ei oota nii kaua toas. «Pealegi ei saagi seda hetkega teada, saab heal juhul näha vaid pealmisi mehhaanilisi vigastusi, teisalt pole Omnival kohustust pakki delikaatselt käidelda,» sõnas naine.

Mari oli poele pakkunud, et võtab mõned päevad prooviks, kas tolmuimejaga on kõik korras. «Euronics kinnitas, et selleks, et toode 14 päeva jooksul tagastada, ei tohi ma olla seda proovinud. Kas ma kastist võin ikka välja võtta ja kuidas ma saan nii veenduda toote sobivuses?» küsis klient nõutult. Samuti tekitas temas küsimusi, et mille alusel ta kauba tagastab.

Varasemalt on Euronicsi tooted koju toonud Euronicsi kullerid, kelle poolt toodavatele pakkidele ei pea mingeid käitlemisjuhiseid peale kleepima, sest nad on (ilmselt) vastavalt instrueeritud. «Elu kipub näitama, et kui kulleril pole kohustust millegagi õrnalt ringi käia, siis ei pruugi nad seda ka teha,» märkis Mari.

«Kuidas saan mina võtta selle tolmuimejaga riski, sest pood ei pruugi seda garantiikorras üldse vastu võtta (kui peaksid olema mehaanilised vigastused näiteks mootorisiseselt), seega soovikski teada, et millised on siinkohal tarbija õigused ja poe kohustused?» uuris hämmingus naisterahvas.

Omniva kommunikatsioonispetsialist Mattias Kaiv sõnas, et sellisel juhul on kõige olulisem jälgida pakendit. «Esiteks peab pakend olema korrektne ning tagama saadetise turvalise transpordi ja teiseks on tarbijal õigus ka vastuvõtmise hetkel väliste kahjustuste ilmnemisel veenduda toote seisukorras ja soovi korral sellest loobuda,» sõnas ta. Kaiv lisas, et korrektse pakendamise ning pakendi vastava markeerimise eest vastutab paki saatja.

Kuigi Omniva eesmärgiks on kõikide klientide pakid alati turvaliselt ja kiirelt saajani toimetada, siis võib transpordi erinevates etappides, näiteks paki sorteerimisliinil liikudes, pakk siiski saada väiksemaid põrutusi. «Õigesti valitud pakend aitab kaitsta saadetise sisu transpordi käigus tekkivate võimalike vigastuste ja määrdumise eest ning garanteerib paki turvalise jõudmise saajani,» märkis Kaiv.

Ta sõnas, et ka Euronicsi e-poe tellimistingimustes on kirjas järgmine: «Enne saatelehe allkirjastamist vaadake kauba pakend hoolikalt üle ning pakendi kahjustuste korral tehke vastav märge saatelehele. Katkise pakendi korral on Teil võimalik keelduda saadetise vastuvõtmisest ja/või teavitades sellest koheselt Euronicsi klienditeenindust.»

Elektroonikapoe Euronics pole kommentaari andnud.

Tagasi üles