Eesti idufirma Shipitwise on uus näide eestimaisest jagamismajandusest – ettevõtte käivitab veel sel nädalal teenuse, mis lõhub igivana logistikaahela ja muudab rahvusvahelise asjadeveo automaatseks pilveteenuseks. Ühtlasi asub ettevõte raha koguma homme Eestis avatava idufirmade börsil Funderbeam.
Eesti idufirma Shipitwise toob rahvusvahelise kullerteenuse XXI sajandisse (1)
«Alustasime mootorratastest ning tänaseks oleme juba vedanud suuri koeri - Bull Mastifid Londonist Moskvasse - , koduloomade vereproove, suuski ja palju muud,» ütles Postimehele ettevõtte üks asutajatest Aleksander Gansen.
Idee sellise ettevõtte loomiseks tekkis asutajatel nagu tihti ikka - iseenda vajadusest. «See juhtus 29. novembril 2014 Londonis, kui puudus võimalus sealt saata Eestisse suurt hobusekuju. Me ei saanudki seda kuju kunagi, kuna tol hetkel polnud transportimise lahendust,» sõnas Gansen.
Shipitwise’i lahendus on tellija jaoks tehtud aga väga lihtsalt. «Inimene läheb meie lehele. Valib sealt, mida ta saata tahab. Lisab selle mõõtmed ning info, kui kiirelt ta seda kohale tahab. Selle info põhjal saab ta koheselt hinnapakkumise, mille kinnitamisel läheb kõik töösse. Tuleb kuller, võtab peale eseme (pakitud või pakkimata kujul) ning edasi on võimalik inimesel eset track’ida, kuid üldpildis ei pea ta rohkem muretsema kuni eseme sihtkohta jõudmise pärast,» kirjeldas Gansen asjade käiku.
Ettevõtte väärtus seisneb selles, et tehakse midagi, mida tänased kullerteenused ei tee. «Me paneme koostööd tegema kullerettevõtted - nii suured kui väikesed - ja kolimisettevõtted, lisades sinna ka pakkimisega tegelevad ettevõtted.
«Seda tehes saame lõhkuda ära vanad logistikaahelad ning ehitada uued, mis koosnevad peale korjamise, pakkimise, transiidi ja kohaletoomise osadest, mida saab optimeerida ja asendada,» ütles ta. «Sealjuures kasutame erinevatel teedel erinevaid partnereid, olenevalt nende tugevustest, hinnast ja kiirusest. Ja pakume paremat, odavamat ja kiiremat teenust klientidele.»
Ganseni sõnul teeb ettevõtte eriliseks see, mis oli alguses omane ka Booking.com'ile, AirBnB’le ja Transferwise'ile. «Me kogume, analüüsime ja valideerime infot väga suuremahulise vedajate turu kohta ja pakume kasutajale välja parima lahenduse vastavalt tema eelistustele, mitte üksiku ettevõtte võimalustele,» kirjeldas Aleksander Gansen.
Shipitwise on ühtlasi üks esimestest ettevõtetest, mis käivitas rahakogumise ametlikult homme avataval iduettevõtete börsil Funderbeam. Sealse infolehe andmeil on plaanis koguda 250 000 eurot investeeringuid.
«Funderbeam on meie silmis sama innovaatiline lähenemine investeeringutele, kui meie enda lähenemine kaubavoogudele või Tranferwise'i lähenemine rahaturule. Vana majandus ei mõista seda veel, kuid juba pelgab. Tegelikkuses aga on nende ettevõtete filosoofia - kasutaja eest parimate valikute tegemine,» märkis Aleksander Gansen.
Tulevikku näeb ettevõtte sellisena, kus kolme aasta jooksul kaetakse Lääne-Euroopa ning hiljem liigutakse üle maailma, alustades USA ja Aafrika turust.
«Tehnoloogiliselt muudame asjade saatmise tulevikus inimese jaoks sama lihtsaks kui Uberi tellimise või sõnumi saatmise. Sisesta mida tahad saata või tee sellest pilt. Vali sihtkoht ning kogu ülejäänud mure, pakkimisest parima teenuse valikuni, teeb ära Shipitwise,» kirjeldas Gansen.