Transiit läbi Eesti on kõvasti kahanenud

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EVR Cargo Tapa depoo.
EVR Cargo Tapa depoo. Foto: Marianne Loorents / Virumaa Teataja

Tänavu esimeses kvartalis veeti Eestit läbivas transiidikoridoris märkimisväärselt vähem kaupu kui mullu sama perioodi jooksul. Eesti suurimaid transpordiettevõtteid koondava Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni hinnangul hakkab olukord mõjutama juba ka Eestis tegutsevaid tootmisettevõtteid, mitte ainult transiidisektorit.

 Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatuse esimehe Andres Valgeristi sõnul on löögi alla sattunud kogu Eesti majanduskeskkond. «Transiidimahud on esimeses kvartalis langenud sedavõrd oluliselt, et tõenäoliselt on tõusmas ka Eestist lähetatavate kaupade ühikuhind, mistõttu kaotavad Eesti tootmisettevõtted suurel määral rahvusvahelises konkurentsivõimes,» märkis Valgerist pressiteates.

Käesoleva aasta esimeses kvartalis oli kaubaveomaht Eesti Raudteel kokku 3,9 miljonit tonni, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga vähenesid veod 16,4 protsenti. Naftat ja naftasaadusi veeti esimese kolme kuuga 1,94 miljonit tonni, ehk 24,6 protsenti vähem kui eelmise aasta samal perioodil. Väetiste veomahuks kujunes 0,87 miljonit tonni ja kogused vähenesid 13 protsenti.

Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht jäi esimeses kvartalis mullusele alla 26 protsenti, ulatudes kokku 2,56 miljoni tonnini. EVR Cargo juhatuse esimehe Raul Toomsalu sõnul on veomahud vähenenud kõikide kaubagruppide lõikes, välja arvatud puistekaubad ning keemiakaubad.

Tallinna Sadama sadamaid läbis käesoleva aasta esimese kvartali lõikes kokku 5,3 miljonit tonni kaupa, mis on 16 protsenti vähem kui mullu. Tallinna Sadama kommertsdirektori Erik Ringmaa sõnul on kaubaveo vähenemine toimunud peamiselt vedellasti mõjul, kuigi samal ajal on kasvanud puitlasti, veeremi ja segalasti mahud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles