Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Lugeja küsib: miks kasutab Nordica liisitud vanu lennukeid? (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: Mihkel Maripuu

«Mind huvitab, et miks on valinud rahvuslik lennukompanii Nordica sellise strateegia, et kasutab koos meeskonnaga liisitud vanu lennukeid Tallinnast lendamiseks, samas kui ise liisib eesti meeskondadega uuemaid lennukeid töödeks Sloveenias ja Rootsis. Miks seisavad kaks maksumaksja raha eest liisitud uut Bombadier 900 lennukid Tallinnas jõude, samas kui maksakse teistele firmadele meeskonna ja vanade lennukite (üle 24 aastaste) rentimise eest?» soovib lugeja teada.

Vastab Nordica kommunikatsioonijuht Liis Veersalu.

Kaks TVH hanke kaudu renditud CRJ900 lennukit seisavad hetkel Tallinna Lennujaama platsil, sest dokumentatsiooni ja protseduuride poolel läheb veel natuke aega, et lennukid saaksid lendama ja järk-järgult liinilende teenindama hakata.

On väga palju tingimusi, mis tuleb ära täita, alates lennukite registreerimisest kuni nende mehitamiseni, millega meie vastavad inimesed päevast päeva tegelevad. Seejuures on üks olulisemaid tegureid meeskondade treening. Esimene CRJ900 lennuk ongi hetkel rakendatud Adria Airwaysi poolt Sloveenias, kellega koostöös tegeleme seal oma lennukimeeskondade väljaõpetamisega, et meie kõikide lennukite pardale saaks asuda tööle Eesti personal.

Seejärel saame oma lennukeid rakendada tööks juba enda kommertsvõrgustikus. Hiljemalt suve lõpuks loodame kõik Eesti liinid katta oma lennukitega. Paralleelselt sellega, et jätkame üleminekut täielikult enda poolt opereeritavale lennukipargile, kasutame lennukeid seal, kus neid on finantsiliselt kõige mõistlikum antud momendil rakendada. See tähendab, et üritame samas leida ka lepinguid, mis on meile majanduslikult kasulikud.

Me ei ole varjanud, et Nordica äriplaani üks osa on ka allhankelendude pakkumine, et teenida tulu ka välislepingute pealt. Nii teenindame praegu näiteks Kopenhaagen-Örebro lennuliini, mida opereerime hetkel koostöös BMI-ga, kasutades seal nende lennukit koos meeskonnaga.

On oluline rõhutada, et kõik meie kasutatavad lennukid, olenemata nende vanusest, on väga korralikult hooldatud ja kontrollitud. Lennunduses on ohutus esikohal ning me ei tee siin järelandmisi - sellest lähtub kogu meie lennukipark. Kõikidele meie lennukitele pakub tehnilist tuge Lufthansa Technik.

Tagasi üles