Loodetavasti ei hakka riik elektriautode omamist karistama, ütles hiljuti autopargi hübriidide vastu välja vahetanud Saku Õlletehase juht Margus Kastein.
Saku õlletehasele võib maksumuudatus hübriidautode tõttu kalliks maksma minna (1)
Oktoobris vahetas Saku Õlletehas oma autopargi hübriidide vastu – 75 raudruunast 60 on hübriidajamiga. Kastein sõnas, et nendega on väga hea sõita ja nad on palju säästlikumad tavalisest autost. Ning ka rohkemate kilovattidega – just nende põhjal plaanib rahandusministeerium firmaautode maksustamist. «Ma ei tahaks saada karistatud selle eest, et me valisime keskkonnasäästlikuma lahenduse oma autopargi uuendamisel,» sõnas õlletehase juht.
Kastein ütles esimese mulje põhjal, et autopargi pidamine läheb varasemast kallimaks. Aga ta loodab, et keegi on siiski elektri- ja hübriidautodele ka mõelnud.
Ta tõi välja, et elektrimootorid on valdavalt sisepõlemismootoritest võimsamad. «Mis mulle jääb täiesti arusaamatuks, on see, kuidas uus seadus määratleb võimsust. Kas see võimsus põhineb ainult sisepõlemismootori võimsusel? Kuidas on käsitletud elektriautosid ja hübriidautosid?» küsis õlletehase juht.
Ta tähendas, et soodsamate ja keskkonnasäästikumate autode suunas liigub kogu ettevõtlus ning vale oleks karistada elektriauto või hübriidauto soetanud ettevõtteid. Kaaluda võiks hoopis CO2 põhist maksustamist.
Küll aga hindab Kastein kõrgelt bürokraatia vähenemist kõrgelt, sest tänane süsteem on tema hinnangul kollektiivne skeemitamine. «Ma pean silmas sõidupäevikuid – ettevõtete distsipliin ja moraal on erinev,» sõnas Kastein. Ta ütles, et Saku õlletehas peab sõidupäevikuid ning kasutab sõidukeid sihtotstarbeliselt. Ning maksab erisoodustusmaksu muul juhul.
Samas ei suuna see Kasteina arvates väiksema võimsusega autode ostmisele, sest suurema autopargiga ettevõtted on oma autopoliitika juba välja töötanud. Küll aga loeb Saku tegevjuht ridade vahel välja seda, et seadusemuudatus on suunatud ettevõtetele, kus sellist asja ei ole.