Päevatoimetaja:
Sander Silm

Rahandusministeeriumi plaan karistab elektriautosid (15)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
Tesla Model 3 on mõõtudelt BMW 3-seeria sarnane elektriauto, mis ootuste kohaselt teeb Teslast edukaima elektriautotootja.
Tesla Model 3 on mõõtudelt BMW 3-seeria sarnane elektriauto, mis ootuste kohaselt teeb Teslast edukaima elektriautotootja. Foto: Tesla

Rahandusministeeriumi plaan muuta firmaautode maksustamine kilovatipõhiseks karistab elektriautode omanikke, kuna reeglina on need üsna võimsad. 

Rahandusministeerium on valmis saanud kavandi, mis kaotab sõidupäevikute pidamise kohustuse ning muudab väiksema võimsusega firmaautode erasõitudeks kasutamise soodsamaks. Maksustamise aluseks peaks olema kilovattide arv, mitte hind nagu praegu. 

«Ma muud ei näe seal viltu kui seda, et nad on aluseks võtnud kilovati, mis on iseenesest võib-olla mingi teooriaga õige. Aga kui kogu Euroopa räägib CO2st, siis AMTELi seisukoht on kindlalt see, et CO2 oleks pidanud lülitama mingit moodi arvutuste aluseks,» sõnas AMTELi tegevjuht Sulev Narusk.

Ta sõnas, et rahandusministeerium on oma kava aluseks proovinud võtta seda, et võimsus ehk kilovatt on võetud põhialuseks. Narusk tõdes, et mõistab, suurte autode karistamise soovi, ent ka CO2 alusel arvutamine on peaaegu korrelatsioonis võimsusega.

Ta tõi välja, et rahandusministeeriumi praegune süsteem jätab elektriautod vaeslapse ossa. «Kui elektriautol on palju kilovatte, kas siis ettevõtte erisoodustusega viitame sellele, et elektriauto on Eestis täielikult out?» küsis Narusk. Ta märkis, et elektriautodel on tavaliselt väga palju kilovatte.

CO2 alusel arvutades annaks elektriauto selge suuna rohelise mõtlemise poole.

Amservi tegevjuht Raivo Kütt sõnas, et rahandusministeeriumi plaan on samm edasi, sest sõidupäeviku pidamine ei meeldi kellelegi. Aga ta ütles, et kahju on ainult sellest, et suund on selgelt maksude kogumise, mitte rohelise mõtlemise poole. «Oleks võinud olla, et elektri- ja hübriidautod oleksid soodsamad, aga seda pole kusagil kirjas,» sõnas tegevjuht.

Ta ütles, et sellist asja pole mitte kusagil maailmas, et loodussäästliku auto soetajad maksavad teistega võrdselt. «Riigid maksavad peale neile autoostjatele soodustusi tehes, aga meil on vastupidi.»

Kütt sõnas, et rahandusministeeriumi kava ettevõtjaid väiksema võimsusega autode poole ei suuna. «Ostetakse ikkagi sellist autot, mida vaja on. Kui mingid suured hanked on, siis kindlasti vaadatakse, aga üksikute autode puhul vaevalt,» sõnas Kütt. 

Tagasi üles