Üritus toimub Toompea lossi ees kell 12 – 13 ning toetusest sellele on teatanud ka taksoettevõtjate liit.
Juba mitu päeva on mitmed taksod paigaldanud protestiks sama eelnõu vastu oma autode külge mustad lindid või katnud musta kotiga kinni taksoplafooni.
Jagamismajanduse ettevõtted korraldavad riigikogule toetusavalduse
Toompeal algab homne päev meeleavaldustega aga kohe hommikul. Nimelt korraldavad kohalikud jagamismajanduse ettevõtted kell 9.30 riigikogule toetusavalduse. Ühtlasi asutavad ettevõtted GoWorkaBit, Bondora, Jobbatical, Shipitwise, Taxify, Toitla, Autolevi, Uber Estonia, Crowdestate ja Wisemile jagamismajanduse seltsi.
Seltsi kõneisik Sander Gansen etevõttest Shipitwise ütles, et riik peab suutma käia ühte sammu uuendusliku tehnoloogia poolt toodud muutustega majanduses.
«Meie eesmärk ei ole kellelegi vastanduda, vaid tähistada seda päeva ja tunnustada riigikogu liikmeid ülejäänud Euroopale eeskuju näitamise eest. Eesti on esimene riik Euroopa Liidus, kes on otsustanud nii selgelt jagamismajanduse enda kasuks tööle panna,» sõnas Gansen.
Tema hinnangul on sõidujagamise toomine Eesti õigusesse alles algus. «Meie seltsi liikmete seas on ettevõtteid mitmetest jagamismajanduse valdkondadest. See on tohutu potentsiaaliga kasvusektor, kus Eesti ettevõtted on maailmas paljuski liidriteks.“
Ganseni kinnitusel on jagamismajanduse potentsiaal on väga laiapõhjaline. «See toob endaga paindlikke sissetulekuvõimalusi väga mitmes majandusharus. Lisaks aitab jagamine säästa nii keskkonda kui tarbijate raha. Tehnoloogia võimaldab kasutada ühiskonnas ressursse targemalt.»
Riigikogu koalitsiooni- ja opositsioonierakonnad on jõudnud täielikule üksmeelele, et sõidujagamine tuleb Eestis seadustada, ning majanduskomisjon otsustas eile konsensuslikult saata nn Uberi-eelnõu suurde saali esimesele lugemisele homme.
Riigikogu teatel toetasid majanduskomisjoni liikmed küll kokkuleppevedude seadustamist, kuid kuna see on esimene eelnõu jagamismajanduse vallas, peeti vajalikuks eelnõu põhimõtteid veelgi kaaluda ja olla avatud muudatusettepanekutele. Komisjon jõudis seisukohale, et seadus peaks vahet tegema kutseliste taksojuhtide ja kokkuleppevedude pakkujate vahel ning nende õigusi ja kohustusi eristama.
Samuti kaaluti võimalust luua sõidujagajatele senisest lihtsam ettevõtlusvorm, näiteks mikroettevõtja, või täiendada füüsilisest isikust ettevõtja regulatsiooni äriseadustikus.
Majanduskomisjoni esimehe Toomas Kivimäe sõnul on kokkuleppevedu ja taksoteenused küllalt erinevad, mistõttu pole põhjendatud nende teenuse standardit seaduses täielikult ühtlustada.