Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Soomes katsetatakse Facebooki-põlvkonnale hädavajalikku teenust (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Foto: Marko Saarm / Sakala

Soome postifirma käivitas Helsinkis ja Espoos pilootprojekti, mille eesmärk on lihtsustada nende inimeste elu, kes soovivad interneti teel osta ja müüa erinevaid asju.

Facebookis eksisteerib erinevaid gruppe, kus kasutajad saavad lihtsalt lisada foto ja küsida väljapakutud eseme eest vastavat hinda, vahendab Yle. See on mugav asjadest vabanemise viis, kuid sageli on kõige raskem osa leida ühist aega, mil lõplik tehing teostada ja asi ostjale üle anda.

Seega testib Soome postiteenuste firma Post uut teenindust nimega «Lähim kapp», mis aitab hõlpsasti ostjate ja müüjate vahel kaupa vahetada. «Müüja ja ostja ei pea enam aegu sobitama, nad panevad kauba kappi ja ostja läheb võtab selle siis, kui leiab selleks sobiva aja,» sõnas Posti juht Karel Pietilä.

Kuidas «Lähim kapp» töötab?

Hind koodi salvestamisel maksab hetkel kolm eurot ja seda saab teha postiteenuste firma Post kodulehel. Ehk, pärast ostu saab ostja koodi, millega kapp lukustada ja sellega saab ta võimaluse seda kahe nädala jooksul kasutama hakata.

Teenus on Soomes saadaval kaheksas kohas, millest seitse asuvad Helsingis ja üks Espoos. Posti väites sai kohtade suhtes määravaks see, kus Facebookis tegutsevate gruppide müük oli kõige aktiivsem.

Pilootprojekt alustas testimist 13. aprillil ja kestab kuni 29. maini.

Tagasi üles