Teenuse avasid mobiilsideoperaator Tele2 koostöös Leedu mobiilimaksete rakenduste loojaga WoraPay. Makselahendus nimega «Mobiilne rahakott» toimib läbi Tele2 mobiiliäpi esialgu 20 000 kliendile.
Praegu saavad seda kasutada Androidi seadmete kasutajad, kelle seadmetesse asus rakenduse uuendus saabuma alates tänasest – selle tulemusel ilmubki rakenduse valikutesse mobiilse rahakoti ikoon. iPhone’i kasutajatele avatakse m-maksed mais.
Teenus ei ole kuidagi seotud kasutaja pangakonto või pangakaartidega -ostude summa lisandub sarnaselt parkimistasudega kuu lõpus saabuvale telefoniarvele.
Tele2 Eesti tootedirektori Katrin Aroni sõnul on mobiilimakse tavalisest palju kiirem, sest võimaldab teenindajat ootamata keskmiselt kolme sekundiga arve ära maksta ja lahkuda. «Samuti on võimalik lauast tõusmata oma tellimusi ja summat vaadata,» lisas Aron.
Sõltuvalt restoranist on makse tegemiseks kasutatav QR-kood kleebitud kas restorani lauale või kuvatakse seda teenindaja tahvelarvutis ja kassas, kus klient selle oma mobiiltelefoni kaameraga skaneerib.
Kui QR-kood on laual, tuleb enne lahkumist lihtsalt see Tele2 rakenduse ja telefoni kaamera abil sisse skaneerida, mille tulemusel ilmub ekraanile arve koos lingiga maksmisele. Enne makse sooritamist tuleb sisestada veel kasutaja valitud PIN-kood.
Võimalus on minna ka kassasse, kus teenindaja sisestab summa ja seejärel saab QR-koodi skaneerida kassaaparaadist. Osades teenindusasutustes toob teenindaja QR-koodi ka lauda.
Ühes kuus saab inimene maksta mobiiltelefoniga kuni 200 euro väärtuses, maksimaalne summa sõltub määratud krediidilimiidist, mis on iga inimese puhul individuaalne. Lahendus on ka turvaline, sest enne makse tegemist tuleb sisestada kliendi enda määratud PIN-kood.