Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Taksofirma mure: juhid hakkavad piraatideks (7)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Ermo Kontson alustas elektritaksode äri 2012. aastal.
Ermo Kontson alustas elektritaksode äri 2012. aastal. Foto: Sille Annuk

Pärast sõidujagamisteenuste tulekut pealinna taksoturule on taksofirmad kaotanud neljandiku senisest turust ning uusi taksojuhte on väga keeruline leida.

«Sellest hetkest alates, kui Uber lubati turule ja Taxify hakkas pakkuma sõidujagamisteenust, siis  on meie kasv täiesti seisma jäänud ja meil on võimatu uusi  juhte värvata,» rääkis tänasel taksofirmade liidu pressikonverentsil  Elektritakso juht Ermo Kontson. Enam ei soovita tema sõnul taksojuhina tööle tulla, sest selleks tööks vajaliku teenindajakaardi saamiseks on vaja käia koolitustel, ajada korda dokumente, soetada taksomeeter ja muud lisaseadmed ning see aja- ja rahakulu ei tasuvat ennast ära. «Tal on lihtsam võtta rendiauto ja sõita piraati (loe sõidujagamisteenust nagu Uber või Taxify - toim), kui ta tahab taksoteenust osutada, sest riik on otsustanud, et see teema ei vääri uurimist,» rääkis Kontson. Elektritakso alustas 2012. aastal ühe autoga ja kolme aasta jooksul võeti palgale 120 juhti.  Praeguseks on firma laienemine peatunud.

Kuna mullu sügisel jõustunud ühistranspordiseaduse kohaselt on Uberi-laadne sõidujagamisteenus keelatud, siis pöördusid taksofirmad politsei poole, et aidata tabada neid, kes  selle sätte vastu eksivad. Kontsoni sõnul politsei selle teemaga tegeleda ei soovinud, kuna kohe-kohe seadus muudetakse ja see teenus seadustatakse. Pealegi ei soovivat politsei  tegeleda kellegi ärihuvide eest seismisega.

Eesti Taksoettevõtjate Liidu väitel on 70 protsenti sõidujagamisteenustega (Taxify, Uber) liitunud juhtidest endised taksojuhid, kes enam ei soovi taksojuhina töötada. Või ei saa enam taksojuhina töötada, sest on näiteks kaks korda jäänud kiiruseületamisega vahele või põhjustanud süülise liiklusõnnetuse. Ülejäänud juhid pakuvad seda teenust n-ö lisatööna.

Riigikogu hakkab lähiajal arutama seadusemuudatust, millega legaliseeritakse sõidujagamisteenused ja see uuendus teeb tuska taksofirmadele.

Tagasi üles