Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Eestis on kätte jõudnud veebipoodide buum

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna Kaubamaja tegevdirektor Erkki Laugus demonstreerib fotorobotit, mis teeb veebipoe jaoks toodetest pilte.
Tallinna Kaubamaja tegevdirektor Erkki Laugus demonstreerib fotorobotit, mis teeb veebipoe jaoks toodetest pilte. Foto: Sander Ilvest

Möödunud aastal e-poe avanud jaekettide Maxima, Selveri ja Prisma kõrval on selle aasta alguses sama tee jalge alla võtnud nii Kaubamaja, mitu rõivaketti kui peagi ka Coop Eesti.

«E-kauplejatel on 2015. aastat meenutades põhjust muheleda, sest müügiarvud purustasid rekordeid ja internetist ostmine hoogustus märgatavalt,» rääkis e-kaubanduse liidu tegevjuht Signe Kõiv. Nimelt kasvas statistikaameti andmetel 2015. aastal kaupade jaemüük posti või interneti teel aasta varasemaga võrreldes keskmiselt 40 protsenti, ületades sellega jaekaubanduses kõiki tegevusalasid.

Sellest, et suunamuutuse on omaks võtnud ka traditsioonilisemad ettevõtted, kes on seni pidanud oluliseks otsesuhtlust kliendiga või kelle tootesegment on teistsugune, annab tunnistust asjaolu, et oma veebipoe käivitas märtsi alguses ka Kaubamaja AS ning lähiajal plaanib e-poe avamist Coop Eesti, kelle kauplused on suunatud peamiselt väikelinna ja maapiirkonna elanikule.

Kaubamaja tegevdirektori Erkki Lauguse sõnul suurendab e-pood ka väljaspool Tallinna ja Tartut elavate klientide külastuste võimalust. «Inimesed on 55 aastat ise meie juurde tulnud, leidsime, et nüüd on õige aeg ise kliendi juurde minna,» rääkis ta.

Tagasi üles